x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


‘We willen groeien, dan moet je online een kwaliteitsslag maken’

Diks Autoverhuur investeert online om offline uit te breiden

Diks Autoverhuur investeert online om offline uit te breiden. Accountmanager Marvin van DTG helpt hen daarbij met slimme online marketingoplossingen.

Online een kwaliteitsslag maken. Voorlopen op de concurrentie. Intern moderniseren en zorgen dat de website hierop aansluit. Aan ambitie ontbreekt het de broers Robin en Niels Diks in ieder geval niet. Maar hoe zet je deze ambitie om in een online succes als je zelf dagelijks bezig bent met financiën, operationele zaken en sales?

Door de krachten te bundelen. Robin: ‘Wij weten alles van autoverhuur en weinig over online adverteren. Ik ga mijn campagnemanager van DTG toch niet vertellen hoe ze een advertentie moet opzetten? Je moet het samen doen.’

Het familiebedrijf werd 67 jaar geleden opgericht door de opa van Niels en Robin. Vader Diks nam het over en de afgelopen jaren stapten ook de beide broers in het bedrijf. Robin richt zich op de financiën van de zaak. Niels focust zich op het operationele gedeelte en sales. Robin: ‘We hebben 5 vestigingen. In Almere, Amstelveen en 3 locaties in Amsterdam. We zijn eigenlijk nog elk jaar groeiende en timmeren hard aan de weg. Voor het verbeteren van sommige punten is het gewoon beter om hulp in te schakelen. Zo weten wij hoe we offline moeten uitbreiden. Hoe we dat online doen, daarvoor werken we samen met experts. Dat we dat nu met DTG doen is daarvan een voorbeeld.’

De overstap naar DTG

Vanaf het begin wilde Robin aan de slag met de online reputatie. ‘De samenwerking met een andere partij beviel niet. De communicatie was slecht en het werk dat ze afleverden was niet overtuigend. Toen mailde ik onze vorige accountmanager van De Telefoongids met de vraag: wat kunnen jullie voor ons betekenen?’ Vanaf dat moment heeft accountmanager Marvin contact met Robin over de beste online marketingoplossing voor Diks. Ze bespreken hoe ze de conversieratio kunnen verhogen met verschillende producten, zoals een Google AdWords-campagne en Zoekmachineoptimalisatie. Robin: ‘Mijn vader en ik waren er allebei van overtuigd dat DTG de betere partij en de beste keuze voor ons was.’

De samenwerking

‘Met Marvin kan ik goed samenwerken. We kunnen echt eerlijk tegen elkaar zijn. Als er een keer iets niet goed gaat dan zeggen we het gewoon en Marvin doet dat ook. Elke 2 weken ontvangen we een mail met een analyse van de Google AdWords-campagne. Dan belt Marvin ook altijd even om de resultaten te bespreken’. Marvin: ‘Ze hebben hoge verwachtingen van ons. Laten we een steekje vallen, dan worden we er op gewezen. Robin en Niels staan open voor ideeën en durven hun mening te uiten. Ze kroppen dingen niet op en stellen vragen. Het is aan ons om daar adequaat en snel op te reageren. Het komt de verstandhouding die we hebben alleen maar ten goede.’

Expertise

‘Hoe we nu werken is de meest gunstige situatie. We hebben vooral contact met Marvin. Hij zorgt voor terugkoppeling tussen ons en SEA-specialist Sabine. Dat gaat voor ons het snelst. Als er iets is, dan komt er vrijwel direct een reactie. DTG schakelt meteen bij om een antwoord te geven. We hebben met DTG een expert uit een hoek die we zelf niet kennen, maar wel nodig hebben. Zo implementeren we hun kennis in ons eigen vakgebied.’

Het resultaat

Eenmaal overgestapt naar DTG wordt de campagne beetje bij beetje gefinetuned. Niels: ‘Het duurde een paar maanden, maar we zien echt het resultaat. We merken dat er meer online boekingen, iDeal-betalingen en reserveringen binnenkomen. Daar doe je het uiteindelijk voor. Ik weet dat we een grote zakelijke klant hebben binnengehaald door een Google-klik.’ Robin: ‘Ook klein-zakelijke klanten vinden ons via Google AdWords. Ideaal, zo kunnen kleine bedrijven en zelfstandige ondernemers snel een auto huren. En ons kost het ook minder tijd.’ Stap voor stap weet Diks online vooruit te lopen op de concurrentie. En DTG helpt hen daar graag bij.


Bedrijf
Diks Autoverhuur

Doel
Een hogere conversieratio

Oplossing
Adverteren op zoekmachines

Resultaat
Meer online boekingen, reserveringen en iDeal-betalingen

DTG-team
Accountmanager Marvin en
SEA-specialist Sabine 


Hoor het ook eens van een ander

Lees alles over de ervaringen van onze klanten

  • Website voorbeeld De Locatiemanager DEEN Supermarkten
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines en op Facebook Ricken Naaimode Centra
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Schepenkring Jachtmakelaars
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines en op Facebook Taxicentrale West-Friesland