x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Hairmasters heeft het online tot in de puntjes geregeld

"Als ik ergens in investeer, wil ik ook graag weten wat het me oplevert"

Hairmasters is een haarwerkspeciaalzaak met 8 vestigingen in heel Nederland. Mensen met tijdelijke of blijvende kaalheid laten door één van de specialisten een haarwerk op maat maken. Eigenaar Marco Finkers: “Het mooiste compliment dat wij kunnen krijgen is dat niemand ziet wat wij hebben gedaan.” Achter de schermen werken aan een mooi resultaat voor de klant. Wat dat betreft verschillen Hairmasters en DTG niet zo veel van elkaar.

“We werken al heel lang samen met DTG. We begonnen met de gidsvermelding. De afgelopen jaren hebben we steeds meer geïnvesteerd in online. Ook op advies van Michiel de Groot, onze DTG-accountmanager met wie we al 6 jaar goed contact hebben.”

Workshopuitnodiging

In juni 2016 was Marco te gast bij een DTG-workshop in Zwolle over SEA, SEO en Google Analytics. Zijn accountmanager Michiel was hier ook bij aanwezig. Na afloop bespraken Marco en Michiel hoe deze online marketingproducten konden bijdragen aan het succes van Hairmasters.

Individueel advies geven en krijgen

“De haarwerken die wij aanmeten zijn volledig afgestemd op de wensen en verwachtingen van de klant. Tijdens een intakegesprek bespreken we wat er allemaal mogelijk is. We praten bijvoorbeeld over de verschillende modellen, materialen, haarsoorten en bevestigingsmethoden. Individueel advies is gewoon heel belangrijk.” En daar is DTG het helemaal mee eens. Michiel is met Marco om tafel gaan zitten om te bespreken wat de doelen van Hairmasters zijn. “Ik wilde meer bezoekers op de website en meer naamsbekendheid voor Hairmasters. Daarom zijn we met een Google Adwords- en Facebookcampagne gestart.”

Campagnes tot in de puntjes geregeld

Marco gaf aan dat hij eigenlijk altijd spreekt over ‘haarwerk’ in plaats van ‘pruik’. “Het woord pruik heeft helaas een wat negatieve associatie.” Toch adviseerde SEA-specialist Timo om dit zoekwoord in de campagne te verwerken. Veel mensen zoeken op deze term. Door het woord ‘pruik’ uit de campagne te houden loop je die potentiële klanten dus mis. Zonde natuurlijk. “Al onze medewerkers zijn in beginsel kapper of kapster. Maar wij zijn een haarwerkspeciaalzaak, geen kapsalon.” Ook hier heeft de SEA-specialist rekening mee gehouden door de woorden ‘kapper’ en ‘kapsalon’ uit te sluiten in de campagne. Termen als ‘haarstuk’, ‘haarwerken’ en ‘toupets’ kwamen juist wel terug.

“Voor de Facebookcampagne hadden we een ‘like’-actie bedacht. Gericht op vrouwen in Overijssel en Gelderland. De doelgroep kon zich aanmelden als model voor Hairmasters en zo kans maken op een haarwerk. Ik hoefde alleen wat informatie hierover aan te leveren. De campagne werd vervolgens voor mij gemaakt.” Facebookspecialist Lotte maakte voor Hairmasters 3 advertenties. De teksten richtte ze op de doelgroep. En ze plaatste aansprekende foto’s van het haarwerk in de campagne.

Wat heeft het opgeleverd?

De SEA-specialist implementeerde Google Analytics waardoor het bezoekersgedrag op de website van Hairmasters inzichtelijk werd. Zo laten de resultaten zien dat er in een maand 75 potentiële klanten contact zochten via de Google Adwords-campagne. Voor Marco is dit belangrijke informatie. “Als ik ergens in investeer, wil ik ook graag weten wat het me oplevert. Het rendement van Google Adwords was me bijvoorbeeld eerst niet duidelijk. SEA-specialist Timo heeft met mij de doelen bepaald en stap voor stap de campagne met mij doorlopen. Hierdoor werd het voor mij allemaal een stuk duidelijker.”

Met ruim 850 kliks en een verdrievoudiging van het aantal likes op de Facebookpagina mogen we spreken van een succesvolle Facebookcampagne. “We kregen veel positieve reacties op onze advertenties. Binnenkort starten we waarschijnlijk met een nieuwe Facebookcampagne.”

Bedrijf
Hairmasters

Doel
Meer verkeer naar de website, inzicht in bezoekersgedrag op de website en likes genereren op de Facebookpagina

Oplossingen
Adverteren op zoekmachines, Adverteren op Facebook, Website, Vindbaar op detelefoongids.nl

Resultaat
meer contact met potentiële klanten via de website en meer likes op de Facebookpagina

DTG-team
Accountmanager Michiel, SEA-specialist Timo en Facebookspecialist Lotte

Hoor het ook eens van een ander

Lees alles over de ervaringen van onze klanten

  • Website voorbeeld De Locatiemanager DEEN Supermarkten
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Schepenkring Jachtmakelaars
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Diks Autoverhuur
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines en op Facebook Taxicentrale West-Friesland