x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


‘Met Google Analytics kunnen we de vinger precies op de zere plek leggen’

Nijland Tegels & Natuursteen

Klantcase Nijland Tegels & Natuursteen

Wie: Jörgen Nijland
Bedrijf: Nijland Tegels en Natuursteen
DTG levert aan Jörgen Nijland: Google Analytics en Google AdWords campagne

‘Ik kan net een mailtje typen en verder echt niks met computers. Dat heb ik voor mijn werk ook niet nodig: ik verkoop vloeren en kom bij de klanten. Wat betreft online marketing mis ik de kennis. Daardoor hebben we in 2011 ook de boot gemist. Dat we de kracht van internet hebben onderschat is een groot woord, maar we hebben daar wel te veel kansen laten liggen.

De kachel moet blijven branden
We stonden voornamelijk in lokale krantjes. Als we daardoor 1 of 2 vloeren verkochten, speelden we quitte. Maar daar doe je het niet voor, de kachel moet toch blijven branden. We begonnen met alleen natuursteenvloeren. Nu hebben we ook onder andere keramische vloer- en wandtegels en pvc-vloeren in het assortiment en is nog maar 20% van onze verkoop natuursteen. We hebben 5 jaar geleden echt op een houtje moeten bijten met maanden dat er slechts 2 bezoekers in de maand onze showroom bezochten en niks kochten.

Grote aanbieder
Wat betreft online investeringen is het heel geleidelijk gegaan, je probeert het een en ander links en rechts om te kijken wat werkt. Eerst hebben we een proef van 3 maanden gehad bij DTG. Daarna zijn we nog naar een concurrent overgestapt, terwijl de resultaten van die paar maanden Google AdWords bij DTG eigenlijk heel goed waren. Bij de concurrent leverde online adverteren te weinig op. Dat was al te merken aan het piepen van de deur, of het gebrek daar aan. Terug bij DTG zijn we met een klein budget begonnen. Dat hebben we inmiddels 2 keer verdubbeld. Als je echt iets wil bereiken moet je bij de grotere aanbieders zijn.

Meten is weten
Het is zo belangrijk dat je de pionnen op de juiste plek neerzet. Met Google AdWords kun je per woord er een bepaald gewicht en bedrag aan hangen. In combinatie met Google Analytics meten we vervolgens het bezoek op onze site door. Hoe lang blijven mensen op je website en op welke pagina komen ze terecht als ze zoeken met een specifieke term? Als mensen meteen de juiste informatie vinden, blijven ze langer op je website en is de kans groter dat ze een bezoekje brengen aan de showroom. De statistieken die wij uit Google Analytics halen, helpen ons ook om onze site continu te verbeteren. Dit heeft vervolgens weer een positief effect op onze AdWords campagne.

Dure keukentegel
Je kan makkelijk de vinger op de zere plek leggen en precies zien wat niet werkt. Sommige zoekwoorden zijn duur en leveren ons eigenlijk niks op. Bijvoorbeeld ‘keukentegel’. Daarvan verkoop ik slechts een paar meter per klant. Als er 10 keer op keukentegel wordt geklikt, ben ik een tientje kwijt en verdien ik er misschien maar 40 euro op. Dan is ‘vloertegel’ een beter woord. Het gaat om grotere oppervlaktes die klanten afnemen, daar haal ik veel meer resultaat uit. 

Raket
Wat knap is van DTG is dat we voor een relatief laag bedrag een hoge respons hebben. Als je een specialisme hebt, is het fijn als je daar ook aan kan verdienen en dat is nu het geval bij ons. We hebben een gezonde groei en bepalen het DTG-budget aan de hand van onze omzet. Als die stijgt, stijgen de Google AdWords-uitgaven met ons mee. Niet per maand, maar per half jaar. We willen niet te hard groeien, dan loop je het risico dat er zaken mislopen. Je moet altijd kunnen leveren wat je belooft. Anders ben je een raket die alle kanten op gaat. We willen iets verkopen, maar wel met een stuk service.’