x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Opatel: een schoolvoorbeeld van Klantbeoordelingen

'De mening van onze cursisten is van groot belang'

In 2013 stapte Adwin van Gerven als online marketeer aan boord bij Opatel, specialist in Adobe- en Office-trainingen. Het duurde niet lang voordat hij binnen de organisatie Klantbeoordelingen van DTG introduceerde. Reviewmarketing bleek een belangrijke sleutel om het succes van Opatel verder uit te bouwen. Met 1279 recensies en een gemiddelde beoordeling van een 8,7 is het opleidingsinstituut één van de meest gewaardeerde spelers binnen haar branche.

Positief sneeuwbaleffect

Opatel is in 2013 en 2014 door het publiek verkozen tot ‘Opleider van het Jaar in de categorie Web & IT’. “Een publieksprijs waar we trots op zijn. Die titel staat daarom prominent op onze website”, aldus Adwin van Gerven. Een van de organisatoren van deze wedstrijd is Klantenvertellen, onderdeel van DTG. Opatel is een mooi voorbeeld van het effect van reviewmarketing. Door het inzicht dat het opleidingsinstituut verkreeg via de klantbeoordelingen kon ze haar positie nog verder versterken binnen de opleidingsbranche.

Waarom Klantenvertellen?

De beoordelingscriteria zijn door Opatel zelf bedacht. “Die ruimte voor eigen inspraak was een van de redenen om voor Klantbeoordelingen te kiezen. Cursisten beoordelen de cursus, de docent, het cursusmateriaal, de gelegenheid tot vragen stellen en de catering.” Ook de samenwerking tussen Klantbeoordelingen en Google AdWords is voor Opatel waardevol. “Het beoordelingscijfer en het aantal recensiesterren zijn zichtbaar in de zoekresultaten van Google. Voor ons is dit nog een belangrijke reden om het beoordelingssysteem in onze online marketingstrategie te betrekken.”

 

Succesvolle samenwerking

Adwin steekt zijn mening over de samenwerking met DTG niet onder stoelen of banken: “Bij DTG werken zeer gemotiveerde medewerkers die snel en vakkundig reageren op al onze vragen. Dat zorgt voor een prettige samenwerking. Raudhi is onze contactpersoon. Ik spreek hem minimaal 1 keer in de 3 weken. Hij belt mij op om te vragen hoe het gaat, of ik ergens tegenaan loop en zijn nieuwe ideeën met mij te delen.”

Motivatie om het nóg beter te doen

Opatel is vanzelfsprekend trots op de vele positieve recensies van de cursisten. Maar er is volgens Adwin nog ruimte voor verbetering. “Het motiveert ons om aan de hoge verwachtingen te blijven voldoen, maar zeker ook om te kijken welke punten we nog kunnen verbeteren om de tevredenheid van onze cursisten verder te verhogen. Daarom evalueren we zeer regelmatig de procedure en uitkomsten om zo de kwaliteit van onze cursussen te waarborgen. Opatel is altijd bezig zich op alle vlakken positief te ontwikkelen. De mening van onze cursisten is daarbij van groot belang.”

DTG denkt mee

Opatel scoort over de gehele breedte aan opleidingen zeer goed met regelmatig negens en tienen. DTG-accountmanager Raudhi zag hier een mooie kans liggen voor Opatel. Hij legde Adwin voor om niet alleen organisatiebreed te kijken, maar juist ook productspecifiek. Door in de Klantbeoordelingen-vragenlijst een filter in te bouwen kunnen cursisten per opleiding hun beoordeling geven. Een mooie meerwaarde voor zowel Opatel als toekomstige cursisten. Opatel weet per cursus wat de positieve punten zijn en waar ruimte is voor verbetering. En het helpt klanten om voor de juiste opleiding te kiezen. Een win-winsituatie.

Het verhaal achter de score

Adwin is door zijn ervaring met Klantbeoordelingen anders naar recensies gaan kijken. “Wij kwamen er bij Opatel achter dat de goede verzorging van onze lunches bijdraagt aan de positieve beoordelingen van onze cursisten. Een onverwachte factor die meeweegt in de totale eindscore. Als een product of een bedrijf zeer hoog scoort, motiveert dat mij om eens goed naar de redenen en verhalen daar achter te kijken.”


Bedrijf
Opatel Opleidingen

Doel
Inzicht in klantwaardering om zo beter in te spelen op de behoeften van cursisten

Oplossing
Klantbeoordelingen

Resultaat
Duidelijk inzicht in het oordeel van klanten en een versterkte positie binnen de opleidingsbranche

DTG-team
Accountmanager en reviewspecialist Raudhi

Hoor het ook eens van een ander

Lees alles over de ervaringen van onze klanten

  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines en op Facebook Ricken Naaimode Centra
  • Website voorbeeld De Locatiemanager DEEN Supermarkten
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Schepenkring Jachtmakelaars
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Diks Autoverhuur
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines en op Facebook Taxicentrale West-Friesland