x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


‘Onze Facebookpagina kreeg veel nieuwe likes’

Ricken Naaimode adverteert op Facebook en Google

Ricken Naaimode Centra heeft veel extra klanten dankzij een SEA-campagne en Facebookcampagne bij DTG.

In 2001 nam Theo Ricken 6 naaimodewinkels over van zijn vader. Sindsdien zijn er nog eens 3 vestigingen bijgekomen. Je vindt de speciaalzaken van Ricken Naaimode Centra verspreid door het hele land.

‘We zijn combinatiewinkels. We verkopen naaimachines en toebehoren, maar ook alles wat te maken heeft met zelfmaakmode. Denk aan kantgaren, band en schoudervullingen. Ook bieden we onderhoud en hebben we een reparatieservice in elke winkel.’ Ricken is een grote speler in naaimodeland en zet regelmatig promotiemiddelen (via DTG) in om de bekendheid van hun winkels te vergroten bij naailiefhebbers in heel Nederland.

Stilstand is achteruitgang

Theo kan zijn naadje wel stikken, maar hij is altijd in voor nieuwe manieren van klantenwerving en -binding. Om te ontwikkelen moet je immers vooruit. Naast zijn lopende SEA-campagne wilde hij daarom eens een Facebookadvertentie uitproberen om nieuwe klanten te werven en binden via Facebook. ‘De meeste van mijn klanten zitten op Facebook, dus dat is een goede manier om ze te bereiken’, aldus Theo. 

Het marketingbudget slim verdelen

‘Ik heb een aardig marketingbudget, maar toch moet ik keuzes maken. Ik kan mijn geld maar één keer uitgeven. Ik zweer bij een aantal vaste promotiemiddelen. Zo sta ik onder meer op beurzen en plaats ik advertenties in de krant.’ Online promotie regelt Theo via DTG. ‘Ook bij DTG neem ik al geruime tijd een aantal producten af. De winkels staan vermeld in De Telefoongids en er loopt continu een Google AdWords-campagne. Daar ben ik zeer tevreden over, maar ik sta er altijd voor open om mijn (potentiële) klanten op een vernieuwende wijze te bereiken. Ik heb daarom regelmatig contact met Geraud, mijn adviseur bij DTG, om de mogelijkheden te bespreken. Hij weet wat er speelt op het gebied van online marketing en hoe ik daar mijn voordeel mee kan doen. Zo wees hij me op de mogelijkheid voor een Facebookcampagne. We hebben de campagne in een mum van tijd opgezet.’

Gericht adverteren op Facebook

‘Op Facebook kan ik gericht adverteren en zien alleen de mensen mijn advertentie voor wie het ook daadwerkelijk relevant is. Ik heb de Facebookcampagne ingezet voor mijn winkel in Urk. Het doel? Bekendheid van de winkel vergroten bij inwoners van omliggende dorpen. De winkel in Urk is sterk gericht op fournituren met onder meer verschillende soorten wol en haakkatoen. Via de Facebookadvertentie wil ik mensen uit de omgeving van Urk laten weten dat wij nog fournituren verkopen.’

Laat dat maar aan de Facebookspecialist over

‘Gelukkig hoefde ik zelf niet aan de slag met de advertentie. Dat deed de Facebookspecialist. Bart wist met een pakkende tekst en ondersteunend beeld een enthousiaste boodschap te creëren voor naailiefhebbers.’ Theo ontving een advertentievoorstel en na zijn goedkeuring ging de campagne op de afgesproken datum online. De advertenties verschenen op de tijdlijn van Facebookgebruikers van 31 tot 45 jaar en 46 tot 65 jaar in de regio Urk (Flevoland). Het gegarandeerde bereik was 7.500 gebruikers.

Nieuwe likes

‘Ik kreeg veel nieuwe likes op mijn Facebookpagina. Volgens mijn DTG-adviseur Geraud liep mijn campagne dan ook bovengemiddeld goed. Online kon ik de campagne zelf volgen. Zo kon ik zien hoe vaak de advertentie vertoond werd en hoeveel mensen erop klikten. De cijfers waren goed, al vond ik dit wel moeilijk te beoordelen.’

‘Ik was zeker tevreden over de Facebookcampagne, maar nu is het tijd om iets nieuws te proberen. Ik ben alweer met mijn DGT-adviseur in gesprek over de volgende promotieactie.’


Bedrijf
Ricken Naaimode Centra 

Doel
Nieuwe klanten vinden en binden

Oplossingen
Adverteren op Facebook
Adverteren op zoekmachines

Resultaat
Meer bezoekers op de website en veel likes voor de Facebookpagina

DTG-team
Accountmanager Geraud,
SEA-specialist Maikel en
Facebookspecialist Bart

Hoor het ook eens van een ander

Lees alles over de ervaringen van onze klanten

  • Website voorbeeld Multi-location marketing DEEN Supermarkten
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Diks Autoverhuur
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Schepenkring Jachtmakelaars
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines en op Facebook Taxicentrale West-Friesland