x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


‘De markt is zo anders, maar je moet die boot nog steeds verkopen’

Met een Google AdWords-campagne telt Schepenkring Jachtmakelaars online mee

Schepenkring

Het is een verschil van dag en nacht. Nee, niet het werk zelf, dat draait nog altijd om het verkopen van boten. Hoe het contact met Schepenkring Jachtmakelaars begint, dat is nu totaal anders.

In het oprichtingsjaar 1988 bestond het internet nog nauwelijks. Beurzen, folders en de Gouden Gids waren toen de belangrijkste plaatsen om gevonden te worden. Tegenwoordig gebeurt dat via advertenties op Google. En dat blijkt enorm effectief. 

Een vereniging om de kosten te delen

Bouke Thijsseling staat aan het roer bij Schepenkring Jachtmakelaars. Dat is een vereniging waarbij meerdere, zelfstandige bedrijven zijn aangesloten. In 1988 startten ze met de verkoop van nieuwe boten. Het tweedehandsaanbod kwam er later pas bij. Het verenigingsverband maakt het mogelijk om veel kosten te delen. Van bijvoorbeeld de website, het eigen botenmagazine en de Google Adwords-campagne.

Online aan de slag

Schepenkring Jachtmakelaars zag zelf dat de stap naar online gemaakt moest worden. Advertenties in folders en de stand op de HISWA leverden niet genoeg meer op. Bouke: ‘Mensen die hun boot willen verkopen, komen niet naar zo’n beurs. Daarom zijn we zelf websites gaan maken, met de online kennis die we hadden. Tot we erachter kwamen dat we in Google niet goed vindbaar waren. Daar moesten we dus iets aan doen.’

Wat heeft DTG gedaan?

Online had Schepenkring Jachtmakelaars een boost nodig. ‘We dachten dat we goed op weg waren, maar pas toen we DTG inschakelden, heeft het echt een vlucht genomen.’ De vereniging richt zich op mensen die een jacht willen kopen of verkopen. Met dat gegeven ging SEA-specialist Fabiano aan de slag. Hij bracht variatie aan in de zoekwoorden van de campagnes. Daarmee wist hij de gemiddelde prijs per klik omlaag te krijgen. Van meer dan een euro naar nog slechts 20 cent. Terwijl het verkeer vanuit Google Adwords enorm toenam. In één jaar is het aantal kliks zelfs vervijfvoudigd. 1 op de 3 zoekers die ‘jacht kopen’ intypt op Google, klikt op de advertentie van Schepenkring Jachtmakelaars.

Streven naar verbetering

Vroeger adverteerde Bouke in de Gouden Gids en Telefoongids. Hij is dus al lang een trouwe klant. ‘Het contact met Tarik loopt goed. Hij is onze accountmanager, maar door de jaren heen hebben we natuurlijk wel meer contactpersonen gehad. Nee, 100% tevreden ben ik natuurlijk nooit. Het kan altijd beter. Zodra je denkt dat je tevreden bent, moet je oppassen. Dan kan het zomaar de verkeerde kant op. Met Fabiano heb ik elke twee weken contact over de campagne. Hij is altijd erg enthousiast. Hij praat me bij over hoe het met de campagnes gaat, welke aanpassingen hij heeft gedaan en wat het resultaat daarvan is.’

Meerdere campagnes

De vereniging van Bouke heeft een uitgebreid campagnepakket. Een kwart van al het verkeer komt door advertenties op de site terecht. Sinds kort zetten ze ook in op remarketingbanners. Dat zijn advertenties die Google niet op zijn eigen pagina’s plaatst, maar op andere websites waar de doelgroep van Schepenkring Jachtmakelaars vaak komt. Daarnaast heeft Fabiano dynamic advertising ingesteld. Dit betekent dat nieuwe boten op de site automatisch een eigen advertentie krijgen. Zo missen ze nooit meer een potentiële koper.

Contact met de klant

Door internet is het contact met de klant veranderd. ‘Vroeger was het altijd eerst bellen, een beetje praten over de boot. Nu komen ze met een folder onder de arm en zeggen ze: “Ik wil deze boot zien”. We hebben minder contact met de klant omdat ze het aanbod online al hebben gezien en weten waar je gevestigd bent. Maar uiteindelijk blijft het werk hetzelfde. Je moet de boot nog steeds verkopen. Dat blijft leuk. Het is fijn dat we nu ook online op dat gebied meedoen.’

Bedrijf 
Schepenkring Jachtmakelaars  

Doel
Gerichter adverteren met resultaat

Oplossing
Adverteren op zoekmachines

Resultaat
Een lagere klikprijs en een vervijfvoudiging van het aantal kliks 

DTG-team
SEA-specialist Fabiano en accountmanager Tarik

Hoor het ook eens van een ander

Lees alles over de ervaringen van onze klanten

  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Diks Autoverhuur
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines en op Facebook Ricken Naaimode Centra
  • Website voorbeeld Multi-location marketing DEEN Supermarkten
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines en op Facebook Taxicentrale West-Friesland