x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Vraag en antwoord

Vijf meest gestelde vragen

  • Hoe vindt de verspreiding van de papieren gids plaats?
    Sinds 2013 voert DTG een selectief distributiebeleid voor de verspreiding van de gids. De verfijning van de distributie is erop gericht om de papieren telefoongids zo veel mogelijk te distribueren bij gebruikers die behoefte hebben aan een gids. Op deze manier streven wij naar 100% verspreiding onder gebruikers van de gids. Meer informatie hierover vind je hier.
  • Hoe kan ik de echtheid van een DTG factuur controleren?

    Je kunt de echtheid van een DTG factuur op de volgende manier controleren:

    • Op de echte factuur staan je unieke klantnummer en ordernummer. Deze nummers komen overeen met het klantnummer en ordernummer op de opdrachtbevestiging en/of orderbevestiging die je eerder van ons hebt ontvangen. 
    • Klopt de naam van je bedrijf?
    • Controleer altijd of het logo van DTG in de linker bovenhoek staat vermeld.
    • Controleer het adres op de factuur. Het factuuradres van DTG is: Postbus 77863 1070 LL Amsterdam.
    • Voor zakelijke klanten: wij vragen je het factuurbedrag over te maken ten name van De Telefoongids BV op rekeningnummer NL46INGB0000029553.
    • Voor particuliere klanten: wij vragen je het factuurbedrag over te maken ten name van De Telefoongids BV op rekeningnummer NL14INGB0000182225.
    • Voor zakelijke klanten: het IBAN nummer dat op de echte facturen staat is NL46INGB0000029553.
    • Voor particuliere klanten: het IBAN nummer dat op de echte facturen staat is NL14INGB0000182225.
    • Op spookfacturen staat vaak 'Je aanbod in de Telefoongids' of 'Advertentieprogramma aanbod'.

    Heb je een spookfactuur ontvangen of twijfel je?
    Wij doen aangifte bij de Politie. Ook jij kunt ons hierbij helpen. Als je een spookfactuur ontvangen hebt of twijfelt over een ontvangen factuur, dan vragen we je vriendelijk dit aan ons te laten weten op 020 408 6400 of spookfactuur@dtg.nl.


    Klik hier voor een overzicht van actuele waarschuwingen.

    Contact met een medewerker?

    chat Chat

    whatsapp WhatsApp 06 510 909 33

  • Lever ik zelf tekst en beeld aan wanneer DTG mijn website maakt?

    Wij schrijven teksten op basis van de door jou geleverde informatie. Heb je zelf goede foto's? Daarmee kunnen we je site persoonlijker maken. Heb je deze nog niet? Dan kun je ook professionele bedrijfsfoto's door ons laten maken. Deze plaatsen wij vervolgens op je website. Uiteraard kun je deze foto's ook zelf gebruiken.

  • Ik wil de papieren gids niet meer ontvangen. Hoe kan ik me afmelden voor de papieren gids?
    Via dit formulier meld je je af voor ontvangst van je regionale Telefoongids.
  • Waar kan ik inloggen om mijn online bedrijfsprofiel aan te passen?

    Log in via je persoonlijke MijnDTG-omgeving. Je gebruikersnaam is meestal het e-mailadres waarop je informatie over je Online profiel (Vindbaar op detelefoongids.nl) ontvangt.

  • Algemeen

    • Hoe kan ik mijn account activeren, zodat ik kan inloggen om mijn online bedrijfsprofiel aan te passen?

      Je hebt van ons een e-mail met inloginstructies ontvangen op het e-mailadres dat vermeld staat op je orderbevestiging. In deze e-mail staat hoe je je inlogaccount activeert en hoe je je wachtwoord instelt. Je kunt inloggen op

      deze pagina.

      Ben je de e-mail kwijt of heb je deze niet ontvangen? Klik dan hierom je account direct te activeren.

      Blijkt je account toch geactiveerd? Klik dan hier om een nieuw wachtwoord te ontvangen.

    • Hoe kan ik opnieuw een wachtwoord aanvragen of instellen?
      Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
    • Kan ik kosteloos vermeld worden in de media van DTG? Hoe vraag ik dat aan?

      Dit is mogelijk. We kunnen kosteloos je bedrijfsvermelding plaatsen in de media van DTG, zoals De Telefoongids en

      www.detelefoongids.nl

      . Het betreft dan een eenvoudige vermelding van je bedrijfsnaam, adresgegevens en telefoonnummer. Je kunt een gratis vermelding aanvragen via

      deze link
    • Wanneer verschijnt de gids in mijn regio?
      Op deze pagina 

      zie je wanneer De Telefoongids in je regio verschijnt.

    • Ik wil de papieren gids niet meer ontvangen. Hoe kan ik me afmelden voor de papieren gids?
      Via dit formulier meld je je af voor ontvangst van je regionale Telefoongids.
    • Waar kan ik een extra Telefoongids aanvragen?
      Via het formulier op deze pagina

       vraag je een extra Telefoongids aan.

    • Wat moet ik doen om volgend jaar geen extra gids meer te ontvangen?
      Via het formulier op deze pagina

       meld je je af voor ontvangst van je extra Telefoongids.

    • Hoe kan ik mijn factuuradres wijzigen?
      Via dit formulier

      kun je wijzigingen in je factuuradres aan ons doorgeven.


      Contact met een medewerker?

      chat Chat (Reactie binnen 30 seconden)

      Contactformulier Online contactformulier (Reactie binnen 2 werkdagen)

    • Hoe kan ik een kopie van mijn factuur aanvragen?
      Via dit formulier kun je een kopie van je factuur bij ons aanvragen. Wil je direct een kopie van een factuur ontvangen? Gebruik dan één van de contactmogelijkheden hieronder.
    • Wat moet ik doen als ik mijn factuur op dit moment niet kan betalen?

      Je kunt bij ons een betalingsregeling aanvragen via de afdeling Collection. Dit kan uitsluitend schriftelijk. Dien je verzoek in op onderstaand adres, onder vermelding van je bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, klantnummer en de reden van je verzoek:

      DTG BV
      t.a.v: Afdeling Billing & Collection
      Postbus 77863
      1070 LL Amsterdam


      Contact met een medewerker?

      chat Chat (Reactie binnen 30 seconden)

      Contactformulier Online contactformulier (Reactie binnen 2 werkdagen)

    • Hoe kan ik de echtheid van een DTG factuur controleren?

      Je kunt de echtheid van een DTG factuur op de volgende manier controleren:

      • Op de echte factuur staan je unieke klantnummer en ordernummer. Deze nummers komen overeen met het klantnummer en ordernummer op de opdrachtbevestiging en/of orderbevestiging die je eerder van ons hebt ontvangen. 
      • Klopt de naam van je bedrijf?
      • Controleer altijd of het logo van DTG in de linker bovenhoek staat vermeld.
      • Controleer het adres op de factuur. Het factuuradres van DTG is: Postbus 77863 1070 LL Amsterdam.
      • Voor zakelijke klanten: wij vragen je het factuurbedrag over te maken ten name van De Telefoongids BV op rekeningnummer NL46INGB0000029553.
      • Voor particuliere klanten: wij vragen je het factuurbedrag over te maken ten name van De Telefoongids BV op rekeningnummer NL14INGB0000182225.
      • Voor zakelijke klanten: het IBAN nummer dat op de echte facturen staat is NL46INGB0000029553.
      • Voor particuliere klanten: het IBAN nummer dat op de echte facturen staat is NL14INGB0000182225.
      • Op spookfacturen staat vaak 'Je aanbod in de Telefoongids' of 'Advertentieprogramma aanbod'.

      Heb je een spookfactuur ontvangen of twijfel je?
      Wij doen aangifte bij de Politie. Ook jij kunt ons hierbij helpen. Als je een spookfactuur ontvangen hebt of twijfelt over een ontvangen factuur, dan vragen we je vriendelijk dit aan ons te laten weten op 020 408 6400 of spookfactuur@dtg.nl.


      Klik hier voor een overzicht van actuele waarschuwingen.

      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      whatsapp WhatsApp 06 510 909 33

    • Ik wil graag weten wie er akkoord heeft gegeven voor een bepaalde order of factuur.

      Om te weten wie er akkoord heeft gegeven voor een bepaalde factuur, kun je dit formulier invullen.

    • Hoe vindt de verspreiding van de papieren gids plaats?
      Sinds 2013 voert DTG een selectief distributiebeleid voor de verspreiding van de gids. De verfijning van de distributie is erop gericht om de papieren telefoongids zo veel mogelijk te distribueren bij gebruikers die behoefte hebben aan een gids. Op deze manier streven wij naar 100% verspreiding onder gebruikers van de gids. Meer informatie hierover vind je hier.
    • Hoe kan ik mijn producten inzien/wijzigen?

      Je kunt je producten bereiken door in te loggen via je persoonlijke MijnDTG-omgeving. 

      MijnDTG
      Via dtg.nl/mijndtg log je in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je gebruikersnaam is meestal het e-mailadres waarop je informatie over je product van ons ontvangt.

      Eigen website
      Wil je inloggen in je website? Via dtgwebsites.nl log je in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

      Inloggen in je SEA campagne? Die bereik je nog via rapportage.dtg.nl. Om in te loggen, gebruik je je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord.

      Binnenkort kan je vanuit MijnDTG direct de resultaten van je SEA campagne en je website inzien.

    • Hoe kan ik wijzigingen aanbrengen in een van mijn producten?

      Wil je wijzigingen aanbrengen aan je website? Dat kan door in te loggen via dtgwebsites.nl. Heb je hulp nodig? Download dan hier de gratis handleiding voor DTG Websites.

      Als je wijzigingen wilt aanbrengen op je vermelding op detelefoongids.nl (Online profiel) en/of je Netwerkprofiel, dan kun je via deze link inloggen om je vermelding te wijzigen.

      Wil je een wijziging aanbrengen aan je vermelding in de papieren gids, dan vragen wij je dit aan te geven via dit formulier.

      Voor wijzigingen in je SEA campagne kan je bellen met je campagnemanager.

    • Ik heb een nieuw bedrijf en wil graag mijn bedrijf kenbaar maken via jullie producten. Hoe kan dat?

      Heb je een nieuw bedrijf gestart en wil je je bedrijfsgegevens publiceren via een van de producten van DTG? Wij helpen je daar graag bij. Je kunt daarvoor dagelijks contact met ons opnemen op werkdagen van 08.00 uur tot 20.00 uur via (020) 408 64 00.

    • Hoe kan ik mijn vermelding op detelefoongids.nl wijzigen, aanmaken of verwijderen?

      Wil je je vermelding op de telefoongids.nl wijzigen? Zoek jezelf op en wijzig je bedrijfsgegevens. Sta je er niet tussen dan kun je contact opnemen via de telefoon (020) 408 64 00 of de chat.

      Wil je een nieuwe vermelding op de telefoongids.nl aanmaken? Dit kun je zelf online doen in enkele minuten.

      Wanneer je je vermelding wilt verwijderen op de telefoongids.nl dan kun je het beste contact opnemen via de telefoon (020) 408 64 00 of via de chat.

      Gaat het om een particuliere vermelding? Ga dan naar deze pagina.

    • Hoe krijg ik mijn factuur op een ander e-mailadres?

      Je ontvangt je factuur op het e-mailadres dat je bij ons hebt opgegeven. Volg onderstaande stappen om je e-mailadres te wijzigen.

      Whatsapp: Via Whatsapp (06 510 909 33) kun je je wijziging het eenvoudigst doorgeven. Geef in je bericht je oude factuur e-mailadres, nieuwe e-mailadres en klantnummer door.

      Chat: Via onze chatfunctie rechts onderin het scherm kun je live chatten. De chatfunctie is op werkdagen van 08.00 - 20.00 uur bereikbaar.

      Telefoon: Liever telefonisch contact? Je bereikt ons op werkdagen via (020) 408 6400

    • Ik heb een vraag over een ontvangen factuur

      Via het formulier kun je de vraag doorgeven, wil je de vraag direct stellen doe dit dan via de chat, Whatsapp of telefoon.


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      telefonisch Telefonisch (020) 408 64 00

      whatsapp WhatsApp 06 510 909 33

  • Websites en webshops

    • Een website bij DTG, wat zijn de voordelen?

      Iedere onderneming is uniek, dat realiseren we ons. Daarom maken onze online specialisten een website op maat voor je. Een site die helemaal aansluit op jouw zakelijke behoeften én die er mooi uitziet. Je website voldoet bovendien aan alle technische eisen: SEO-ready (vindbaar op bedrijfsnaam en plaats), eenvoudig zelf te onderhouden en responsive. Dus perfect leesbaar op alle apparaten, ook op mobiel.


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      telefonisch Telefonisch (020) 408 64 00

      Facebook Facebook

      whatsapp WhatsApp 06 510 909 33

    • Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat doe ik nu?

      Ben je je wachtwoord kwijt? Neem dan contact met ons op via dtg.nl/klantenservice of (020) 408 64 00. We zorgen ervoor dat je een tijdelijk wachtwoord krijgt. Vervolgens kun je je met dit tijdelijke wachtwoord inloggen op www.dtgwebsites.nl en een wachtwoord naar keuze instellen. Heb je hier hulp bij nodig? In de handleiding die wij je via een e-mail toegestuurd hebben, lees je hoe dit werkt. Kun je de handleiding niet vinden? Laat het ons weten, we sturen deze dan zo snel mogelijk per mail naar je toe. 

      Tip! Op de eerste pagina van de handleiding kun je je inloggegevens invoeren. Als je de handleiding met je inloggegevens opslaat op je computer, heb je altijd alles bij de hand.  


    • Kan ik ook alleen een Engelse website afnemen?

      Nee, het is alleen mogelijk om een Engelse website af te nemen als je al een Nederlandse DTG website hebt. Dus óf je neemt beide varianten in één keer af (Nederlands en Engelstalig), of je laat je Nederlandse website achteraf vertalen.

    • Kan ik ook 1 websitepagina laten vertalen?

      Nee, je kunt alleen je volledige website laten vertalen.

    • Hoeveel webpagina's heb ik nodig?

      Hoeveel pagina's voor jouw site ideaal zijn, hangt van je specifieke situatie af. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies.

    • Ik twijfel of ik een extra pagina nodig heb. Hoe beslis ik dit?

      Een veelgebruikte indeling op websites is ‘Home’, ‘Onze producten en diensten’ en ‘Contact’. Voor sommige ondernemers is 3 pagina’s voldoende, voor anderen niet. Wij helpen je graag bij deze keuze. Door samen te spreken over je bedrijf, je klanten en je doelstellingen, bepalen wij hoeveel pagina’s je waarschijnlijk nodig heeft.

      Tip! Kom je er nadat je website live staat achter dat je extra pagina’s nodig hebt? Deze voegen wij graag voor je toe.

    • Ik zie mijn website niet in de zoekresultaten van Google staan. Hoe kan dit?

      Je website is geoptimaliseerd met een aantal zoekwoorden die we samen met je besproken hebben. Google heeft echter een aantal maanden nodig om te zorgen dat je website naar voren komt in de zoekresultaten. Je website moet namelijk ‘groeien’ in de zoekresultaten. Je hebt hier zelf ook invloed op. Door je website regelmatig bij te werken, bijvoorbeeld door een nieuwe tekst of een andere foto te plaatsen, is de kans groter dat je website hoger eindigt in de zoekresultaten van Google.

      Tip! Wil je dat je website direct goed gevonden wordt in Google? Adverteren op zoekmachines is dan misschien iets voor jou. Hiermee verschijnt je website direct in de gesponsorde resultaten van Google.


    • Lever ik zelf tekst en beeld aan wanneer DTG mijn website maakt?

      Wij schrijven teksten op basis van de door jou geleverde informatie. Heb je zelf goede foto's? Daarmee kunnen we je site persoonlijker maken. Heb je deze nog niet? Dan kun je ook professionele bedrijfsfoto's door ons laten maken. Deze plaatsen wij vervolgens op je website. Uiteraard kun je deze foto's ook zelf gebruiken.

    • Zijn de kosten voor een website inclusief domeinnaamregistratie en hosting?

      Ja, het maandbedrag is inclusief kosten voor domeinnaamregistratie en hosting. Je sluit een overeenkomst af voor 1, 2 of 3 jaar. Daarna wordt je overeenkomst automatisch met 1 jaar verlengd.

    • Kan ik zelf nieuwe diensten en/of medewerkers toevoegen in de Online Afsprakenmodule?

      Ja, je kunt zelf diensten en/of medewerkers toevoegen aan je Online Afsprakenmodule. Dit kun je doen vanaf het moment dat je de inlogcodes van het contentmanagementsysteem hebt gekregen, het systeem waar je website en Online Afsprakenmodule in gebouwd is. Je ontvangt een handleiding waarin eenvoudig wordt uitgelegd hoe je de Online Afsprakenmodule kunt inrichten en wijzigen.

    • Hoe koppel ik de Online Afsprakenmodule aan mijn bestaande agenda's zoals Google Calender of Outlook?

      Wij zorgen voor de koppeling van je Online Afsprakenmodule met je bestaande agenda’s zoals Google Calendar of Outlook. Als je dat liever zelf doet, kan dit uiteraard ook. Nadat je de inlogcodes van het contentmanagementsysteem van ons ontvangen hebt, kun je je agenda’s zelf koppelen. Heb je vragen of kom je er niet helemaal uit, dan kun je uiteraard contact opnemen met onze Klantenservice.

    • Kan ik alleen een Online Afsprakenmodule afnemen en toevoegen aan mijn bestaande website?

      Dat is helaas niet mogelijk. Om een Online Afsprakenmodule af te kunnen nemen, heb je een DTG website nodig. Het voordeel hiervan is dat zowel je website als je webshop in één contentmanagementsysteem wordt gebouwd. Zo onderhoud je beide digitale platformen eenvoudig en kun je gemakkelijk en snel rapportages inzien.

    • Wat kost het om wijzigingen aan te brengen aan mijn website?

      Als je regelmatig onderhoud aan je website wilt laten doorvoeren, zijn service-uren ideaal voor je. Jij laat ons weten wat je wilt wijzigen. Vervolgens maakt je websitespecialist een offerte met daarin het aantal uren die je nodig hebt. 5 service-uren kost €450,- en een los service-uur kost €95,-. 

    • Zoekmachineoptimalisatie (SEO): Hoe vergroot ik mijn online succes?

      De meeste consumenten zoeken eerst online voordat ze een product of dienst aanschaffen. Het grootste deel daarvan bekijkt bij Google alleen de eerste pagina met zoekresultaten. Daarom is het belangrijk dat jouw website zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten verschijnt. Jouw persoonlijke SEO-specialist helpt je daar graag bij. Meer informatie over SEO vind je hier.


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      telefonisch Telefonisch (020) 408 64 00

      Facebook Facebook

      whatsapp WhatsApp 06 510 909 33

  • Google Analytics

    • Wat zijn 'doelen' in Google Analytics en waarom zijn deze belangrijk?

      Een 'doel' is een gedrag of een activiteit waarvan je wilt dat bezoekers deze uitvoeren op je website (ook wel een conversie genoemd). In Google Analytics gebruik je doelen om te meten hoe vaak bezoekers specifieke acties voltooien op je site. Door doelen te meten verzamel je belangrijke informatie over je website en online activiteiten. Zonder deze informatie is het bijna onmogelijk de effectiviteit van je online bedrijfs- en marketingcampagnes te evalueren. 

    • Waar vind ik waar mijn website bezoekers vandaan komen?

      In Google Analytics zijn meerdere rapporten beschikbaar. In het rapport Acquisitie vind je alle informatie terug vanuit welke kanalen bezoekers naar je website komen. Er zijn verschillende kanalen zoals zoekmachines, sociale media en advertentiecampagnes. Naast de verschillende kanalen, is er per kanaal veel meer informatie te vinden. Zo kun je per kanaal zien wat bezoekers op je site doen, op welke pagina bezoekers zijn binnengekomen en welke doelen ze voltooien.

    • Hoe kan ik zien wat bezoekers die via mijn SEA Campagne op mijn website komen, op mijn website doen?

      Wanneer je je AdWords-account aan je Google Analytics-account koppelt, krijg je een totaaloverzicht van het gedrag van je bezoekers en/of de klanten op je site. Zo zie je het aantal klikken of weergeven van uw advertentie op uw site, maar ook het aantal voltooide doelen (conversies). In de rapportage AdWords vind je op zoekwoord-niveau gegevens over je bezoekers.

  • Professionele bedrijfsfotos

    • Wat voor foto's kunnen er gemaakt worden?

      Onze websitespecialisten geven je graag advies over geschikte foto's voor je website. Wil je foto's van je bedrijfspand, de inrichting, je medewerkers, je producten of projecten? Het kan allemaal. De fotograaf selecteert en bewerkt vervolgens de beste 10 foto's. 

    • Hoeveel foto's kan ik afnemen?

      De minimale afname is 10 foto's en bedraagt € 250,-. Wil je meer foto's laten maken? Dat kan uiteraard. De prijs per extra foto is € 10,-. Je ontvangt de factuur voor de foto's voor aanvang van de shoot.

    • Hoe zit het met de eigendomsrechten van de foto's?

      De foto's zijn jouw eigendom. Je kunt ze dus zonder problemen gebruiken in elke vorm van communicatie. Bijvoorbeeld voor je social media of voor in brochures.

    • Hoelang duurt een fotoshoot?

      Een gemiddelde fotoshoot duurt 30 minuten. Het is hierbij belangrijk dat je alles klaar hebt staan voordat de fotograaf aanwezig is. Onze specialisten vertellen je van tevoren hoe je je kunt voorbereiden.

    • Kan ik de afspraak voor mijn fotoshoot annuleren?

      Je kunt tot 24 uur van te voren kosteloos de afspraak annuleren. Als je je afspraak niet tijdig annuleert dan worden er alsnog kosten in rekening gebracht.

  • Adverteren op Facebook

    • Heb ik een Facebookprofiel en/of een Facebookpagina nodig om te adverteren op Facebook?

      Om te kunnen adverteren op Facebook heb je een Facebookpagina of profiel nodig. Als je via DTG adverteert op Facebook hoeft dat niet. Wij zorgen ervoor dat er een tijdelijke Facebookpagina voor je wordt aangemaakt met een profielfoto die wij selecteren op je website. Na afloop van de Facebookcampagne wordt deze Facebookpagina weer verwijderd. Doordat de tijdelijke Facebookpagina wordt verwijderd, worden ook de likes daarmee verwijderd.

    • Wat kan het doel zijn van mijn Facebookcampagne?

      Een Facebookcampagne is perfect voor een korte, actiematige campagne. Je kunt daarbij denken aan het promoten van een aanbieding of actie, de lancering van een nieuw product of gewoon kort je bedrijf promoten vlak voor je hoogseizoen. Je bepaalt zelf de inhoud van je (nieuwe) Facebookcampagne.

    • Hoe kan ik mijn Facebookcampagne bekijken?

      Zodra je opdracht voor de Facebookcampagne in goede orde is ontvangen door onze Facebookspecialisten, ontvang je inloggegevens voor MijnDTG. Van daaruit kun je naar je persoonlijke Facebookbeheeromgeving om je campagne real-time te volgen.

    • Moet mijn Facebookcampagne naar mijn website leiden?

      Je Facebookcampagne hoeft niet per se naar je website te leiden. Als je je Facebookgebruikers liever naar je Facebookpagina of je profiel op detelefoongids.nl stuurt, dan kan dat ook. Het is volledig aan jou. Wel wordt er alltijd een Facebookpagina aan je Facebookcampagne gekoppeld, zodat je gebruikers zien dat de campagne vanuit je bedrijf is en niet vanuit DTG.

    • Hoe maak ik DTG medebeheerder van mijn Facebookpagina en waarom zou ik dit doen?
      Adverteren op Facebook is perfect voor een actiematige campagne. Zoals afgesproken regelen wij dat voor je. Om dit te kunnen doen, willen wij je vragen om ons medebeheerder van je Facebookpagina te maken. In deze how to leer je hoe je dit eenvoudig doet.
  • Adverteren op zoekmachines

    • Adverteren op zoekmachines: Hoe wordt mijn advertentie beter zichtbaar in Google?

      Hoe prominent zichtbaar je advertentie is, hangt van meerdere zaken af. Hoe gewild zijn bijvoorbeeld de zoekwoorden waar je op adverteert? Of hoeveel wil je maximaal betalen? Onze online specialisten kunnen je specifieke situatie beoordelen en je adviseren.


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      telefonisch Telefonisch (020) 408 64 00

      Facebook Facebook

      whatsapp WhatsApp 06 510 909 33

    • DTG is Premium Partner. Hoe helpt dit mij met mijn Google AdWords™ Campagne?

      Premium Partners zijn gecertificeerde bedrijven die in de ogen van Google de best mogelijke adverteerderservaring leveren. Het biedt je dus meer zekerheid van een goede dienstverlening. En als strategisch partner kunnen we altijd de nieuwste producten en hulpmiddelen van Google bieden. Zo loop jij voorop met online adverteren.

    • Wat is een klikprijs?

      Google en Bing rekenen voor elk zoekwoord van je campagne een 'prijs-per-klik'. Die prijs betaal je als iemand via de advertentie doorklikt naar je site. Hoe hoog de prijs is, wordt bepaald door biedingen in een veiling. Het is belangrijk om het juiste bedrag op het juiste moment te bieden. We werken met een uniek biedingssysteem, waarmee we zo goedkoop mogelijk kliks voor je kunnen inkopen.

      Klikratio, doorklikpercentage of Click Through Rate (CTR), is de verhouding van het aantal klikken ten opzichte van het aantal vertoningen: het aantal klikken gedeeld door het aantal vertoningen x 100. 


    • Waarom zie ik mijn advertentie niet?

      Iedere keer dat je advertentie getoond wordt, kan er op geklikt worden en gaat dit van je budget af. Daarom is ons systeem ingesteld om het budget zo gelijkwaardig mogelijk over de maand te verspreiden. Zo wordt voorkomen dat je budget in een week op is. Hierdoor kan het zijn dat je niet altijd je advertentie in Google of Bing ziet als je daar op zoekt.

  • Vindbaar op detelefoongids.nl

    • Waar kan ik inloggen om mijn online bedrijfsprofiel aan te passen?

      Log in via je persoonlijke MijnDTG-omgeving. Je gebruikersnaam is meestal het e-mailadres waarop je informatie over je Online profiel (Vindbaar op detelefoongids.nl) ontvangt.

    • Hoe kan ik mijn vermelding wijzigen?

      Als je je vermelding op detelefoongids.nl wilt wijzigen, kun je dat het beste doen via de accountpagina van jouw persoonlijke MijnDTG-omgeving. Zodra je bent ingelogd, klik je linksboven bij je vermelding op de button 'wijzig nu'. Van daaruit ga je naar de omgeving waar je je vermelding kunt aanpassen. 


    • Uit welke informatie bestaat een goed Online Profiel?

      Een goed bedrijfsprofiel bestaat uit: de naam van je bedrijf, het adres, telefoonnummer, de URL van je website en een e-mailadres. Daarnaast maak je je profiel compleet met vermelding van je openingstijden en maak je je locatie visueel met behulp van Google Maps.

    • Hoe kan ik de inhoud van mijn vermelding of advertentie laten wijzigen?

      Puur tekstuele wijzigingen voor uw vermelding, zoals uw bedrijfsnaam, telefoonnummer, adres en/of tekstregels kunt u direct zelf aanpassen via MijnDTG.

      Grafische wijzigingsverzoeken, zoals bijvoorbeeld uw logo of kleuren, kunnen tot 15 dagen na dagtekening van de orderbevestiging aan ons worden doorgegeven op (020) 408 64 00.

      Let op: voor de papieren gids geldt dat de door u aangegeven wijzigingen in de eerstvolgende editie zullen worden doorgevoerd. Voor www.detelefoongids.nl en onze overige digitale media geldt dat de wijzigingen direct zullen worden doorgevoerd.

    • Hoe kan ik mijn particuliere vermelding in De Telefoongids, Gouden Gids en op detelefoongids.nl wijzigen, aanmaken of verwijderen?
      Gaat het om een particuliere vermelding? Ga dan naar deze pagina.
    • Waarom zou ik met mijn bedrijfsgegevens op detelefoongids.nl moeten staan?
      Allereerst hebben De Telefoongids en de GoudenGids een grote naamsbekendheid. Dit zorgt voor veel direct verkeer naar detelefoongids.nl. Daarnaast zorgen we ervoor dat de site goed zichtbaar is bij zoekmachines. Zodat klanten die een bepaald type ondernemer (bijvoorbeeld fietsenmaker of aannemer) zoeken, snel onze overzichtelijke online gids kunnen gebruiken en het juiste bedrijf kunnen vinden. 
  • Lokale online vindbaarheid

    • Uit welke informatie bestaat een goed Netwerkprofiel?
      Een goed bedrijfsprofiel bestaat uit: de naam van jouw bedrijf, het adres, telefoonnummer, de URL van jouw website en een e-mailadres. Daarnaast maak je jouw profiel compleet met vermelding van jouw openingstijden, foto's en een beschrijving van je bedrijf.
  • Gidsprofiel

    • Kan ik volstaan met alleen een telefoongidsvermelding?

      Dat hangt onder meer af van je doelgroep en budget. Zoeken klanten vooral online of in de papieren gids? Of allebei? Net als andere ondernemers kun je je GidsProfiel dan bijvoorbeeld combineren met een Online profiel.

    • Mijn concurrenten staan ook in de gids. Hoe val ik op?

      In De Telefoongids & Gouden Gids kun je je zichtbaarheid flink vergroten. Bijvoorbeeld door je logo bij je bedrijfsvermelding te plaatsen. Of trek alle aandacht met een kader om je vermelding. Benieuwd naar alle mogelijkheden? Bel ons gerust.

    • Welk Gidsprofiel heb ik nodig?

      Dit hangt helemaal af van je wensen en wat je uit wilt geven. Volstaat het voor je om alleen vindbaar te zijn óf wil je echt opvallen met je bedrijfsvermelding? Bel ons gerust op (020) 408 64 00 voor een vrijblijvend advies.

    • Hoe kan ik de inhoud van mijn vermelding of advertentie laten wijzigen?

      Puur tekstuele wijzigingen, zoals je bedrijfsnaam, telefoonnummer, adres en/of tekstregels kunnen direct via dit formulier aan ons worden doorgegeven.

      Grafische wijzigingsverzoeken, zoals bijvoorbeeld je logo of kleuren, kunnen tot 15 dagen na dagtekening van de orderbevestiging aan ons worden doorgegeven op (020) 408 64 00.

      Let op: voor de papieren gids geldt dat de door jou aangegeven wijzigingen in de eerstvolgende editie zullen worden doorgevoerd. Voor www.detelefoongids.nl en onze overige digitale media geldt dat de wijzigingen direct zullen worden doorgevoerd.

    • Uit welke informatie bestaat een goed Online Profiel?
      Een goed bedrijfsprofiel bestaat uit: de naam van je bedrijf, het adres, telefoonnummer, de URL van je website en een e-mailadres. Daarnaast maak je je profiel compleet met vermelding van je openingstijden en maak je je locatie visueel met behulp van Google Maps.
    • Waar of hoe kan ik op internet zien hoe ik in de papieren gids vermeld sta?
      Op deze pagina

       zie je hoe je vermeld staat in De Telefoongids in je regio.

  • Inloggen

    • Hoe kan ik mijn account activeren, zodat ik kan inloggen om mijn online bedrijfsprofiel aan te passen?

      Je hebt van ons een e-mail met inloginstructies ontvangen op het e-mailadres dat vermeld staat op je orderbevestiging. In deze e-mail staat hoe je je inlogaccount activeert en hoe je je wachtwoord instelt. Je kunt inloggen op deze pagina.


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      whatsapp Whatsapp 06 510 909 33

    • Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

      Klik hier om je gebruikersnaam op te vragen. 


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      whatsapp WhatsApp 06 510 909 33

    • Ik ben mijn wachtwoord kwijt

      Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen. (huidige vraag Hoe kan ik opnieuw een wachtwoord aanvragen of instellen)


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      whatsapp WhatsApp 06 510 909 33

    • Ik heb verschillende inlognamen en wachtwoorden voor verschillende producten, waar moet ik nu inloggen?

      Je kunt inloggen op www.dtg.nl & rechtsboven via inloggen naar alle producten toe. Van website tot online profiel.


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      whatsapp Whatsapp 06 510 909 33

    • Wat kan ik in MijnDTG allemaal vinden?
      MijnDTG.nl bevat steeds meer informatie over je producten. Daarnaast kan je nu of in de toekomst ook je factureren inzien en downloaden.


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      whatsapp WhatsApp 06 510 909 33

  • Technisch support

    • Lokale online vindbaarheid – Hoe koppel ik alle partners aan mijn Netwerkprofiel?

      Om alle partners in je Netwerkprofiel te koppelen volg je de instructies in het Netwerkprofiel. Voor extra uitleg download de handleiding hier.


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      whatsapp Whatsapp 06 510 909 33

    • Inlog mijnDTG.nl – Ik kan niet meer inloggen

      Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen. (huidige vraag Hoe kan ik opnieuw een wachtwoord aanvragen of instellen)


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      whatsapp WhatsApp 06 510 909 33

    • Websites – Ik krijg mijn e-mail niet binnen
      Volg de stappen in de handleiding voor het instellen van je e-mail. Wanneer je er niet uitkomt neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bekijken.


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      telefonisch telefonisch (020) 408 64 00

      whatsapp WhatsApp 06 510 909 33

    • Adverteren op zoekmachines – Ik wil de inhoud van mijn campagne wijzigen

      Om je SEA campagne te wijzigen kun je contact opnemen met DTG. Je campagnemanager zal ervoor zorgen dat de inhoud zo goed als mogelijk gevonden zal worden.


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      telefonisch telefonisch (020) 408 64 00

      whatsapp Whatsapp 06 510 909 33

    • Websites – Mijn e-mail wil niet verzenden
      Volg de stappen in de handleiding voor het instellen van je e-mail. Wanneer je er niet uitkomt neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bekijken.


      Contact met een medewerker?

      chat Chat

      telefonisch telefonisch (020) 408 64 00

      whatsapp WhatsApp 06 510 909 33