Vraag en antwoord

  • Algemeen

    • Hoe kan ik de echtheid van een DTG factuur controleren?

      Je kunt de echtheid van een DTG factuur op de volgende manier controleren:

      • Op de echte factuur staan je unieke klantnummer en ordernummer. Deze nummers komen overeen met het klantnummer en ordernummer op de opdrachtbevestiging en/of orderbevestiging die je eerder van ons hebt ontvangen. 
      • Klopt de naam van je bedrijf?
      • Controleer altijd of het logo van DTG in de linker bovenhoek staat vermeld.
      • Controleer het adres op de factuur. Het factuuradres van DTG is: Postbus 12481, 1100 AL Amsterdam-Zuidoost.
      • Voor zakelijke klanten: wij vragen je het factuurbedrag over te maken ten name van DTG bv op rekeningnummer NL13 RABO 0313 2879 96.
      • Voor particuliere klanten: wij vragen je het factuurbedrag over te maken ten name van DTG bv op rekeningnummer NL82 RABO 0313 2878 21.
      • Voor zakelijke klanten: het IBAN nummer dat op de echte facturen staat is NL13 RABO 0313 2879 96.
      • Voor particuliere klanten: het IBAN nummer dat op de echte facturen staat is NL82 RABO 0313 2878 21.
      • Op spookfacturen staat vaak 'Je aanbod in de Telefoongids' of 'Advertentieprogramma aanbod'.

      Heb je een spookfactuur ontvangen of twijfel je?
      Wij doen aangifte bij de Politie. Ook jij kunt ons hierbij helpen. Als je een spookfactuur ontvangen hebt of twijfelt over een ontvangen factuur, dan vragen we je vriendelijk dit aan ons te laten weten op 020 408 6400 of spookfactuur@dtg.nl.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

       WhatsApp 06 510 909 33

    • Hoe kan ik een kopie van mijn factuur aanvragen?

      Via MijnDTG kun je je facturen inzien en downloaden. In de video hieronder zie je waar op de pagina je deze kunt vinden.

      Contact met een medewerker?

       Chat

       Telefonisch (020) 408 64 00

       WhatsApp 06 510 909 33

    • Hoe kan ik mijn producten inzien/wijzigen?

      Je kunt je producten bereiken door in te loggen via je persoonlijke MijnDTG-omgeving. 

      MijnDTG
      Via mijn.dtg.nl/mijndtg log je in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je gebruikersnaam is meestal het e-mailadres waarop je informatie over je product van ons ontvangt.

      Eigen website
      Wil je inloggen in je website? Via dtgwebsites.nl log je in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

      Inloggen in je SEA campagne? Die bereik je nog via rapportage.dtg.nl. Om in te loggen, gebruik je je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord.

      Binnenkort kan je vanuit MijnDTG direct de resultaten van je SEA campagne en je website inzien.

    • Ik wil de papieren gids niet meer ontvangen. Hoe kan ik me afmelden voor de papieren gids?
      Via dit formulier meld je je af voor ontvangst van je regionale Telefoongids.
    • Hoe kan ik mijn account activeren, zodat ik kan inloggen om mijn online bedrijfsprofiel aan te passen?

      Je ontvangt van ons inloginstructies op het e-mailadres dat vermeld staat op je orderbevestiging. Hierin staat hoe je je inlogaccount activeert en hoe je je wachtwoord instelt.

      Ben je de e-mail kwijt of heb je deze niet ontvangen? Klik dan hier om je account direct te activeren.

      Blijkt je account toch geactiveerd? Klik dan hier om een nieuw wachtwoord te ontvangen.

    • Hoe kan ik mijn factuuradres wijzigen?
      Via MijnDTG kun je je correspondentieadres wijzigen. Dit vind je als je inlogt onderaan de pagina.

      Contact met een medewerker?

       Chat

    • Hoe kan ik mijn zakelijke vermelding in De Telefoongids, Gouden Gids en op detelefoongids.nl wijzigen, aanmaken of verwijderen?

      Vermelding wijzigen 
      Je vermelding kun je wijzigen via MijnDTG of via de chat.

      Vermelding aanmaken
      Wil je een nieuwe vermelding in De Telefoongids, Gouden Gids en op detelefoongids.nl aanmaken? Dit kun je zelf online doen in enkele minuten.

      Vermelding verwijderen
      Wanneer je jouw vermelding wilt verwijderen in De Telefoongids, Gouden Gids en op detelefoongids.nl dan kun je het beste contact opnemen via de chat.

    • Hoe kan ik opnieuw een wachtwoord aanvragen of instellen?
      Log in op MijnDTG om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
    • Hoe kan ik wijzigingen aanbrengen in een van mijn producten?

      Wil je wijzigingen aanbrengen aan je website? Dat kan door in te loggen via dtgwebsites.nl. Heb je hulp nodig? Download dan hier de gratis handleiding voor DTG Websites.

      Als je wijzigingen wilt aanbrengen op je vermelding op detelefoongids.nl (Online profiel) en/of je Netwerkprofiel, dan kun je via deze link inloggen om je vermelding te wijzigen.

      Wil je een wijziging aanbrengen aan je vermelding in de papieren gids, dan vragen kun je dit wijzigen via MijnDTG of via de chat .

      Voor wijzigingen in je SEA campagne kan je bellen met je campagnemanager.

    • Hoe krijg ik mijn factuur op een ander e-mailadres?

      Je ontvangt je factuur op het e-mailadres dat je bij ons hebt opgegeven. Volg onderstaande stappen om je e-mailadres te wijzigen.

      Whatsapp: Via Whatsapp (06 510 909 33) kun je je wijziging het eenvoudigst doorgeven. Geef in je bericht je oude factuur e-mailadres, nieuwe e-mailadres en klantnummer door.

      Chat: Via onze chatfunctie rechts onderin het scherm kun je live chatten. De chatfunctie is op werkdagen van 08.00 - 20.00 uur bereikbaar.

      Telefoon: Liever telefonisch contact? Je bereikt ons op werkdagen via (020) 408 6400

    • Hoe vindt de verspreiding van de papieren gids plaats?
      Sinds 2013 voert DTG een selectief distributiebeleid voor de verspreiding van de gids. De verfijning van de distributie is erop gericht om de papieren telefoongids zo veel mogelijk te distribueren bij gebruikers die behoefte hebben aan een gids. Op deze manier streven wij naar 100% verspreiding onder gebruikers van de gids. Meer informatie hierover vind je hier.
    • Ik heb een nieuw bedrijf en wil graag mijn bedrijf kenbaar maken via jullie producten. Hoe kan dat?

      Heb je een nieuw bedrijf gestart en wil je je bedrijfsgegevens publiceren via een van de producten van DTG? Wij helpen je daar graag bij. Je kunt daarvoor dagelijks contact met ons opnemen op werkdagen van 08.00 uur tot 20.00 uur via (020) 408 64 00.

    • Ik heb een vraag over een ontvangen factuur

      Via de chat, WhatsApp of telefoon kun je de vraag doorgeven.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

       Telefonisch (020) 408 64 00

       WhatsApp 06 510 909 33

    • Ik wil graag weten wie er akkoord heeft gegeven voor een bepaalde order of factuur.

      Om te weten wie er akkoord heeft gegeven voor een bepaalde factuur, kun je dit formulier invullen.

    • Kan ik kosteloos vermeld worden in de media van DTG? Hoe vraag ik dat aan?

      Dit is mogelijk. We kunnen kosteloos je bedrijfsvermelding plaatsen in de media van DTG, zoals De Telefoongids en www.detelefoongids.nl

      Het betreft dan een eenvoudige vermelding van je bedrijfsnaam, adresgegevens en telefoonnummer. Je kunt een gratis vermelding aanvragen via deze link

    • Waar kan ik een extra Telefoongids aanvragen?
      Via het formulier op deze pagina vraag je een extra Telefoongids aan.
    • Wanneer verschijnt de gids in mijn regio?
      Op deze pagina zie je wanneer De Telefoongids in je regio verschijnt.
    • Wat moet ik doen als ik mijn factuur op dit moment niet kan betalen?

      Je kunt bij ons een betalingsregeling aanvragen via de afdeling Collection. Dit kan uitsluitend schriftelijk. Dien je verzoek in op onderstaand adres, onder vermelding van je bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, klantnummer en de reden van je verzoek:

      DTG BV
      t.a.v: Afdeling Billing & Collection
      Postbus 12481
      1100 AL  Amsterdam-Zuidoost

      Let op! Er wordt 1% per maand aan rente berekend tot aan de datum van de algehele voldoening van de factuur. 

      Contact met een medewerker?

       Chat 

    • Wat moet ik doen om volgend jaar geen extra gids meer te ontvangen?
      Via het formulier op deze pagina meld je je af voor ontvangst van je extra Telefoongids.
  • Fotopakket

    • Hoe zit het met de eigendomsrechten van de foto's?

      De foto's zijn jouw eigendom. Je kunt ze dus zonder problemen gebruiken in elke vorm van communicatie. Bijvoorbeeld voor je social media of voor in brochures.

    • Hoelang duurt een fotoshoot?

      Een gemiddelde fotoshoot duurt 30 minuten. Het is hierbij belangrijk dat je alles klaar hebt staan voordat de fotograaf aanwezig is. Onze specialisten vertellen je van tevoren hoe je je kunt voorbereiden.

    • Hoeveel foto's kan ik afnemen?

      De minimale afname is 10 foto's en bedraagt € 250,-. Wil je meer foto's laten maken? Dat kan uiteraard. De prijs per extra foto is € 10,-. Je ontvangt de factuur voor de foto's voor aanvang van de shoot.

    • Kan ik de afspraak voor mijn fotoshoot annuleren?

      Je kunt tot 24 uur van te voren kosteloos de afspraak annuleren. Als je je afspraak niet tijdig annuleert dan worden er alsnog kosten in rekening gebracht.

    • Wat voor foto's kunnen er gemaakt worden?

      Onze websitespecialisten geven je graag advies over geschikte foto's voor je website. Wil je foto's van je bedrijfspand, de inrichting, je medewerkers, je producten of projecten? Het kan allemaal. De fotograaf selecteert en bewerkt vervolgens de beste 10 foto's. 

  • Gidsprofiel

    • Hoe kan ik de inhoud van mijn vermelding of advertentie laten wijzigen?

      Puur tekstuele wijzigingen, zoals je bedrijfsnaam, telefoonnummer, adres en/of tekstregels kunnen direct via dit formulier aan ons worden doorgegeven.

      Grafische wijzigingsverzoeken, zoals bijvoorbeeld je logo of kleuren, kunnen tot 15 dagen na dagtekening van de orderbevestiging aan ons worden doorgegeven op (020) 408 64 00.

      Let op: voor de papieren gids geldt dat de door jou aangegeven wijzigingen in de eerstvolgende editie zullen worden doorgevoerd. Voor www.detelefoongids.nl en onze overige digitale media geldt dat de wijzigingen direct zullen worden doorgevoerd.

    • Kan ik volstaan met alleen een telefoongidsvermelding?

      Dat hangt onder meer af van je doelgroep en budget. Zoeken klanten vooral online of in de papieren gids? Of allebei? Net als andere ondernemers kun je je GidsProfiel dan bijvoorbeeld combineren met een Online profiel.

    • Mijn concurrenten staan ook in de gids. Hoe val ik op?

      In De Telefoongids & Gouden Gids kun je je zichtbaarheid flink vergroten. Bijvoorbeeld door je logo bij je bedrijfsvermelding te plaatsen. Of trek alle aandacht met een kader om je vermelding. Benieuwd naar alle mogelijkheden? Bel ons gerust.

    • Uit welke informatie bestaat een goed Online Profiel?
      Een goed bedrijfsprofiel bestaat uit: de naam van je bedrijf, het adres, telefoonnummer, de URL van je website en een e-mailadres. Daarnaast maak je je profiel compleet met vermelding van je openingstijden en maak je je locatie visueel met behulp van Google Maps.
    • Waar of hoe kan ik op internet zien hoe ik in de papieren gids vermeld sta?
      Op deze pagina zie je hoe je vermeld staat in De Telefoongids in je regio.
    • Welk Gidsprofiel heb ik nodig?

      Dit hangt helemaal af van je wensen en wat je uit wilt geven. Volstaat het voor je om alleen vindbaar te zijn óf wil je echt opvallen met je bedrijfsvermelding? Bel ons gerust op (020) 408 64 00 voor een vrijblijvend advies.

  • Google Analytics

    • Hoe kan ik zien wat bezoekers die via mijn SEA Campagne op mijn website komen, op mijn website doen?

      Wanneer je je AdWords-account aan je Google Analytics-account koppelt, krijg je een totaaloverzicht van het gedrag van je bezoekers en/of de klanten op je site. Zo zie je het aantal klikken of weergeven van uw advertentie op uw site, maar ook het aantal voltooide doelen (conversies). In de rapportage AdWords vind je op zoekwoord-niveau gegevens over je bezoekers.

    • Waar vind ik waar mijn website bezoekers vandaan komen?

      In Google Analytics zijn meerdere rapporten beschikbaar. In het rapport Acquisitie vind je alle informatie terug vanuit welke kanalen bezoekers naar je website komen. Er zijn verschillende kanalen zoals zoekmachines, sociale media en advertentiecampagnes. Naast de verschillende kanalen, is er per kanaal veel meer informatie te vinden. Zo kun je per kanaal zien wat bezoekers op je site doen, op welke pagina bezoekers zijn binnengekomen en welke doelen ze voltooien.

    • Wat zijn 'doelen' in Google Analytics en waarom zijn deze belangrijk?

      Een 'doel' is een gedrag of een activiteit waarvan je wilt dat bezoekers deze uitvoeren op je website (ook wel een conversie genoemd). In Google Analytics gebruik je doelen om te meten hoe vaak bezoekers specifieke acties voltooien op je site. Door doelen te meten verzamel je belangrijke informatie over je website en online activiteiten. Zonder deze informatie is het bijna onmogelijk de effectiviteit van je online bedrijfs- en marketingcampagnes te evalueren. 

  • Inloggen

    • Hoe kan ik mijn account activeren, zodat ik kan inloggen om mijn online bedrijfsprofiel aan te passen?

      Je hebt van ons een e-mail met inloginstructies ontvangen op het e-mailadres dat vermeld staat op je orderbevestiging. In deze e-mail staat hoe je je inlogaccount activeert en hoe je je wachtwoord instelt. Je kunt inloggen op deze pagina.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

       Whatsapp 06 510 909 33

    • Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

      Neem contact op via de chat om je gebruikersnaam op te vragen. 

      Contact met een medewerker?

       Chat

       WhatsApp 06 510 909 33

    • Ik ben mijn wachtwoord kwijt

      Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

       WhatsApp 06 510 909 33

    • Ik heb verschillende inlognamen en wachtwoorden voor verschillende producten, waar moet ik nu inloggen?

      Je kunt hier inloggen.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

       Whatsapp 06 510 909 33

    • Wat kan ik in MijnDTG allemaal vinden?
      MijnDTG.nl bevat steeds meer informatie over je producten. Daarnaast kan je nu ook je factureren inzien en downloaden.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

       WhatsApp 06 510 909 33

  • Netwerkprofiel

    • Hoe wijzig ik mijn vermelding?

      Als je je vermelding wilt wijzigen, kun je dat het beste doen via de accountpagina van je persoonlijke MijnDTG-omgeving. Zodra je bent ingelogd, klik je linksboven bij je vermelding op de button 'wijzig nu'. Van daaruit ga je naar de omgeving waar je je vermelding kunt aanpassen. Zodra je jouw gegevens hebt gewijzigd in je Online Profiel en deze publiceert, worden de wijzigingen ook doorgevoerd op alle andere partnersites. Op dat moment staat je overal weer met de juiste gegevens online!

       
    • Lokale online vindbaarheid: Uit welke informatie bestaat een goed Netwerkprofiel?
      Een goed bedrijfsprofiel bestaat uit: de naam van jouw bedrijf, het adres, telefoonnummer, de URL van jouw website en een e-mailadres. Daarnaast maak je jouw profiel compleet met vermelding van jouw openingstijden en maak je jouw locatie visueel met behulp van Google Maps. Ook foto's en een bedrijfsvideo behoren tot de mogelijkheden.

    • Waarom is het belangrijk om mijn Netwerkprofiel up-to-date te houden?

      Zoekmachines willen gebruikers relevante informatie aanbieden. Wanneer je je profiel bijwerkt wordt dit opgemerkt en als relevant beschouwd door zoekmachines. Zorg er dus voor dat je regelmatig je profiel bijwerkt, zodat je beter wordt gevonden. 

    • Waarom is het Netwerkprofiel belangrijk voor je online vindbaarheid?

      Wanneer je bedrijfsprofiel vindbaar is op meerdere belangrijke sites met dezelfde bedrijfsgegevens, dan geeft dit zoekmachines het vertrouwen dat deze informatie relevant en betrouwbaar is. Met het Netwerkprofiel worden je bedrijfsgegevens op meer dan 30 belangrijke websites geplaatst. Wil je meer weten over hoe bedrijfsprofielen je online vindbaarheid verbeteren? Lees dan deze blog.

  • Online Profiel

    • Hoe kan ik mijn vermelding wijzigen?

      Als je je zakelijke vermelding op detelefoongids.nl wilt wijzigen, kun je dat het beste doen via de accountpagina van jouw persoonlijke MijnDTG-omgeving. Zodra je bent ingelogd, klik je linksboven bij je vermelding op de button 'wijzig nu'. Van daaruit ga je naar de omgeving waar je je vermelding kunt aanpassen. 

       

    • Hoe houd ik mijn Online Profiel up-to-date?

      Om je klanten online een goed beeld te geven van je bedrijf, is het belangrijk dat je je Online profiel up-to-date houdt. In deze how-to lees je handige tips hoe je actief aan de slag gaat met je Online profiel.

    • Hoe kan ik de inhoud van mijn vermelding of advertentie laten wijzigen?

      Puur tekstuele wijzigingen voor je vermelding, zoals bedrijfsnaam, telefoonnummer, adres en/of tekstregels kun je direct zelf aanpassen via MijnDTG.

      Grafische wijzigingsverzoeken, bijvoorbeeld logo of kleuren, kunnen tot 15 dagen na dagtekening van de orderbevestiging aan ons worden doorgegeven op (020) 408 64 00.

      Let op: voor de papieren gids geldt dat de aangegeven wijzigingen in de eerstvolgende editie zullen worden doorgevoerd. Voor www.detelefoongids.nl en onze overige digitale media geldt dat de wijzigingen direct zullen worden doorgevoerd.

    • Is het simpel om een eigen bedrijfsvideo te laten maken die ik aan mijn Online Profiel kan toevoegen?

      Ja. We kunnen een professionele bedrijfsvideo voor je maken. Die plaatsen we voor je bij je bedrijfsprofiel én op YouTube. En natuurlijk kun je de video op je eigen website gebruiken. Meer informatie over onze Bedrijfsvideos vind je hier.

    • Uit welke informatie bestaat een goed Online Profiel?

      Een goed bedrijfsprofiel bestaat uit: de naam van je bedrijf, het adres, telefoonnummer, de URL van je website en een e-mailadres. Daarnaast maak je je profiel compleet met vermelding van je openingstijden en maak je je locatie visueel met behulp van Google Maps.

    • Hoe kan ik mijn particuliere vermelding in De Telefoongids, Gouden Gids en op detelefoongids.nl wijzigen, aanmaken of verwijderen?

      DTG krijgt jouw vermeldingsgegevens via jouw telefonieprovider. Deze gegevens kunnen daarom alleen bij jouw provider aangepast worden. Ga direct naar de klantenservice van jouw provider om contact op te nemen:

      Staat jouw provider er niet tussen?

      Kijk dan op http://provider.startpagina.nl of ga naar http://www.mijnnummervermelding.nl om je persoonsgegevens aan te passen.

      LET OP! Op mijnnummervermeldingen.nl kun je alleen je persoonsgegevens wijzigen, maar niet je adresgegevens. Dat kan alleen direct bij jouw provider.

    • Vindbaar op detelefoongids.nl: Uit welke informatie bestaat een goed Online Profiel?
      Een goed bedrijfsprofiel bestaat uit: de naam van je bedrijf, het adres, telefoonnummer, de URL van je website en een e-mailadres. Daarnaast maak je je profiel compleet met vermelding van je openingstijden en maak je je locatie visueel met behulp van Google Maps.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

       Telefonisch (020) 408 64 00

       Facebook

       WhatsApp 06 510 909 33

    • Waar kan ik inloggen om mijn online bedrijfsprofiel aan te passen?

      Log in via je persoonlijke MijnDTG-omgeving. Je gebruikersnaam is meestal het e-mailadres waarop je informatie over je Online profiel (Vindbaar op detelefoongids.nl) ontvangt.

    • Waarom zou ik met mijn bedrijfsgegevens op detelefoongids.nl moeten staan?
      Allereerst hebben De Telefoongids en de GoudenGids een grote naamsbekendheid. Dit zorgt voor veel direct verkeer naar detelefoongids.nl. Daarnaast zorgen we ervoor dat de site goed zichtbaar is bij zoekmachines. Zodat klanten die een bepaald type ondernemer (bijvoorbeeld fietsenmaker of aannemer) zoeken, snel onze overzichtelijke online gids kunnen gebruiken en het juiste bedrijf kunnen vinden. 
    • Hoe kan ik mijn zakelijke vermelding in De Telefoongids, Gouden Gids en op detelefoongids.nl wijzigen, aanmaken of verwijderen?

      Vermelding wijzigen 
      Je vermelding kun je wijzigen via MijnDTG of via de chat.

      Vermelding aanmaken
      Wil je een nieuwe vermelding in De Telefoongids, Gouden Gids en op detelefoongids.nl aanmaken? Dit kun je zelf online doen in enkele minuten.

      Vermelding verwijderen
      Wanneer je jouw vermelding wilt verwijderen in De Telefoongids, Gouden Gids en op detelefoongids.nl dan kun je het beste contact opnemen via de chat.

  • Technisch support

    • Lokale online vindbaarheid – Hoe koppel ik alle partners aan mijn Netwerkprofiel?

      Om alle partners in je Netwerkprofiel te koppelen volg je de instructies in het Netwerkprofiel. Voor extra uitleg download de handleiding.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

       Whatsapp 06 510 909 33

    • Inlog mijnDTG.nl – Ik kan niet meer inloggen

      Je kunt hier opnieuw een wachtwoord aanvragen.

      Contact met een medewerker?

       Chat

       WhatsApp 06 510 909 33

    • Websites – Ik krijg mijn e-mail niet binnen
      Volg de stappen in de handleiding voor het instellen van je e-mail. Wanneer je er niet uitkomt neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bekijken.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

       telefonisch (020) 408 64 00

       WhatsApp 06 510 909 33

    • Adverteren op zoekmachines – Ik wil de inhoud van mijn campagne wijzigen

      Om je SEA campagne te wijzigen kun je contact opnemen met DTG. Je campagnemanager zal ervoor zorgen dat de inhoud zo goed als mogelijk gevonden zal worden.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

       telefonisch (020) 408 64 00

       Whatsapp 06 510 909 33

    • Websites – Mijn e-mail wil niet verzenden
      Volg de stappen in de handleiding voor het instellen van je e-mail. Wanneer je er niet uitkomt neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bekijken.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

      telefonisch (020) 408 64 00

       WhatsApp 06 510 909 33

  • Website

    • Een website bij DTG, wat zijn de voordelen?

      Iedere onderneming is uniek, dat realiseren we ons. Daarom maken onze online specialisten een website op maat voor je. Een site die helemaal aansluit op jouw zakelijke behoeften én die er mooi uitziet. Je website voldoet bovendien aan alle technische eisen: SEO-ready (vindbaar op bedrijfsnaam en plaats), eenvoudig zelf te onderhouden en responsive. Dus perfect leesbaar op alle apparaten, ook op mobiel.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

       Telefonisch (020) 408 64 00

       Facebook

       WhatsApp 06 510 909 33

    • Hoe kan ik een bestand uploaden?

      Bestand uploaden
      Als je meer informatie aan je website toe wilt voegen in de vorm van bijvoorbeeld een brochure of document met algemene voorwaarden, kan dit worden toegevoegd door de documenten in een downloadmodule te plaatsen. Het is ook mogelijk om bezoekers van je website eerst een e-mailadres en/of telefoonnummer in te laten vullen voordat zij het bestand kunnen downloaden. Zo bouw je een databestand met relevante gegevens op.

      Welke bestanden kunnen worden geüpload?
      Er is een groot aantal bestanden dat kan worden geüpload. Deze bestanden mogen maximaal 8 mb per document zijn. Hieronder vind je een lijst met bestandstypen die je kunt toevoegen:

      .jpg, .jpeg, .gif, .png, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .pages, .numbers, .keynote, .odt, .odp, .ods, .odg, .odf, .pdf, .swf, .mp3, .zip, .eot, .svg, .ttf, .woff, .ico.

      Hoe upload je een bestand?

      1) Kies bovenin de menubalk “Website”.
      2) Klik in Paginastructuur op de pagina waar de uploads moeten komen.
      3) Klik op de bestaande module waar de huidige uploads staan of voeg een nieuwe module downloaden toe (onder speciaal in de zwarte balk).
      4) Klik, als de module geopend is, op “Toevoegen”.
      5) Klik op "Bladeren" en zoek het bestand op dat je toe wilt voegen.
      6) Vul bij bestandsnaam de gewenste zichtbare naam in (dit wordt de klikbare link).
      7) Klik op “Opslaan” en vervolgens op ”Publiceren”.

      Hoe maak je een link naar een geüpload bestand?

      1) Open de pagina van uw website waar de upload staat (in de browser, niet in de editor)

      2) Klik op het desbetreffende document.

      3) Er opent zich dan een nieuw scherm met het bestand. Kopieer de URL die in de adresbalk verschijnt.

      4) Log in via www.dtgwebsites.nl.

      5) Open de module waarin de tekst staat die u in een link wilt veranderen.

      6) Selecteer het gewenste tekstgedeelte.

      7) Druk op “Link invoegen/wijzigen” (schakelketting in de bovenste rij met icoontjes).

      8) Klik op “Extern” en plak de link in het tekstveld (let op: Een externe link begint altijd met http://).

      9) Klik op “Opslaan” en vervolgens op “Publiceren"

    • Hoe kan ik wijzigingen aanbrengen aan mijn website?

      Je kunt je website bewerken door rechtsbovenaan op de button 'Beheer je Website' te klikken. Je komt dan direct terecht in de mono-omgeving waar je je site kunt aanpassen. Heb je hulp nodig? Download dan hier de gratis handleiding voor DTG websites.

    • Hoe koppel ik de Online Afsprakenmodule aan mijn bestaande agenda's zoals Google Calender of Outlook?

      Wij zorgen voor de koppeling van je Online Afsprakenmodule met je bestaande agenda’s zoals Google Calendar of Outlook. Als je dat liever zelf doet, kan dit uiteraard ook. Nadat je de inlogcodes van het contentmanagementsysteem van ons ontvangen hebt, kun je je agenda’s zelf koppelen. Heb je vragen of kom je er niet helemaal uit, dan kun je uiteraard contact opnemen met onze Klantenservice.

    • Hoe koppel ik Google Analytics aan mijn DTG Website?

      Google Analytics
      Met Google Analytics kun je statistieken van je website verzamelen. Hiermee wordt een overzicht gecreëerd waarmee je kunt zien hoe je website en/of Google Adwords campagne loopt. Je ziet onder andere de volgende gegevens:

      • Aantal bezoeken
      • Paginaweergaves
      • Bouncepercentage
      • Gespendeerde tijd op website

      Op basis van deze gegevens kun je beslissen of er aanpassingen gedaan moeten worden aan de website of Google Adwords campagne, om meer rendement te behalen.

      Wat heb je nodig om Google Analytics aan je website toe te voegen?
      Om Google Analytics toe te voegen aan je website, heb je een trackingcodefragment nodig. Deze code begint met <script> en eindigt met </script>. Je vindt deze code in je Analytics-account. 

      Hoe koppel je je Google Analytics account aan je DTG website?
      1) Ga naar "Website".
      2) 
      Ga naar "Site-instellingen".
      3) Ga naar "Globale HTML-tags".
      4) Plaats de volledige code in het bovenste vak (HTML-metatags).
      5) Klik op "Opslaan".
      6) Publiceer je website door op “Publiceren” te klikken.
      7) Google Analytics is nu gekoppeld aan alle pagina's.


    • Zoekmachineoptimalisatie (SEO): Hoe vergroot ik mijn online succes?

      De meeste consumenten zoeken eerst online voordat ze een product of dienst aanschaffen. Het grootste deel daarvan bekijkt bij Google alleen de eerste pagina met zoekresultaten. Daarom is het belangrijk dat jouw website zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten verschijnt. Jouw persoonlijke SEO-specialist helpt je daar graag bij. Meer informatie over SEO vind je hier.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

       telefonisch (020) 408 64 00

       Whatsapp 06 510 909 33

    • Hoe voeg ik een video of social iconen toe aan mijn website?

      In deze how to lees je stap voor stap hoe je een video toevoegt aan je website. Wil je social media-iconen toevoegen aan je website? Download dan deze how to.

    • Hoeveel webpagina's heb ik nodig?

      Hoeveel pagina's voor jouw site ideaal zijn, hangt van je specifieke situatie af. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies.

    • Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat doe ik nu?

      Ben je je wachtwoord kwijt? Neem dan contact met ons op via Chat of (020) 408 64 00. We zorgen ervoor dat je een tijdelijk wachtwoord krijgt. Vervolgens kun je je met dit tijdelijke wachtwoord inloggen op www.dtgwebsites.nl en een wachtwoord naar keuze instellen. Heb je hier hulp bij nodig? In de handleiding die wij je via een e-mail toegestuurd hebben, lees je hoe dit werkt. Kun je de handleiding niet vinden? Laat het ons weten, we sturen deze dan zo snel mogelijk per mail naar je toe. 

      Tip! Op de eerste pagina van de handleiding kun je je inloggegevens invoeren. Als je de handleiding met je inloggegevens opslaat op je computer, heb je altijd alles bij de hand.  

       
    • Ik twijfel of ik een extra pagina nodig heb. Hoe beslis ik dit?

      Een veelgebruikte indeling op websites is ‘Home’, ‘Onze producten en diensten’ en ‘Contact’. Voor sommige ondernemers is 3 pagina’s voldoende, voor anderen niet. Wij helpen je graag bij deze keuze. Door samen te spreken over je bedrijf, je klanten en je doelstellingen, bepalen wij hoeveel pagina’s je waarschijnlijk nodig heeft.

      Tip! Kom je er nadat je website live staat achter dat je extra pagina’s nodig hebt? Deze voegen wij graag voor je toe.

    • Ik zie mijn website niet in de zoekresultaten van Google staan. Hoe kan dit?

      Je website is geoptimaliseerd met een aantal zoekwoorden die we samen met je besproken hebben. Google heeft echter een aantal maanden nodig om te zorgen dat je website naar voren komt in de zoekresultaten. Je website moet namelijk ‘groeien’ in de zoekresultaten. Je hebt hier zelf ook invloed op. Door je website regelmatig bij te werken, bijvoorbeeld door een nieuwe tekst of een andere foto te plaatsen, is de kans groter dat je website hoger eindigt in de zoekresultaten van Google.

      Tip! Wil je dat je website direct goed gevonden wordt in Google? Adverteren op zoekmachines is dan misschien iets voor jou. Hiermee verschijnt je website direct in de gesponsorde resultaten van Google.

       
    • Kan ik alleen een Online Afsprakenmodule afnemen en toevoegen aan mijn bestaande website?

      Dat is helaas niet mogelijk. Om een Online Afsprakenmodule af te kunnen nemen, heb je een DTG website nodig. Het voordeel hiervan is dat zowel je website als je webshop in één contentmanagementsysteem wordt gebouwd. Zo onderhoud je beide digitale platformen eenvoudig en kun je gemakkelijk en snel rapportages inzien.

    • Kan ik ook alleen een Engelse website afnemen?

      Nee, het is alleen mogelijk om een Engelse website af te nemen als je al een Nederlandse DTG website hebt. Dus óf je neemt beide varianten in één keer af (Nederlands en Engelstalig), of je laat je Nederlandse website achteraf vertalen.

    • Kan ik ook 1 websitepagina laten vertalen?

      Nee, je kunt alleen je volledige website laten vertalen.

    • Ik heb veel wijzigingen aan mijn website, maar heb hier zelf geen tijd voor. Kan DTG mij hierbij helpen?

      Dat kan zeker. Met service-uren krijg je een tegoed aan uren voor onderhoud aan je DTG Website. Hieronder valt bijvoorbeeld het aanpassen van teksten, het wijzigen van foto's, het aanpassen van kleuren en het plaatsen van updates zoals nieuwsberichten. Bel ons gerust voor vrijblijvend advies.

    • Kan ik zelf nieuwe diensten en/of medewerkers toevoegen in de Online Afsprakenmodule?

      Ja, je kunt zelf diensten en/of medewerkers toevoegen aan je Online Afsprakenmodule. Dit kun je doen vanaf het moment dat je de inlogcodes van het contentmanagementsysteem hebt gekregen, het systeem waar je website en Online Afsprakenmodule in gebouwd is. Je ontvangt een handleiding waarin eenvoudig wordt uitgelegd hoe je de Online Afsprakenmodule kunt inrichten en wijzigen.

    • Lever ik zelf tekst en beeld aan wanneer DTG mijn website maakt?

      Wij schrijven teksten op basis van de door jou geleverde informatie. Heb je zelf goede foto's? Daarmee kunnen we je site persoonlijker maken. Heb je deze nog niet? Dan kun je ook professionele bedrijfsfoto's door ons laten maken. Deze plaatsen wij vervolgens op je website. Uiteraard kun je deze foto's ook zelf gebruiken.

    • Waar kan ik mijn website rapportage inzien en wat houdt het in?
      Wat houdt de rapportage in?

      Je vindt de basis statistieken over je website in de editor omgeving en vervolgens klikt je op "Rapportage". In het “Rapportage”-gedeelte van je editoromgeving krijg je een beeld van hoe je website wordt bezocht en via welke kanalen klanten binnenkomen. Let wel: De rapportage die je te zien krijgt geeft met name de basisinformatie weer. Wil je meer inzicht in je websitestatistieken dan kun je een Google Analytics-account aanmaken

      Welke informatie vind je in het overzicht?

      De overzichtspagina opent automatisch wanneer je klikt op "Rapportage" in de editor. Op deze pagina vind je onder andere de volgende informatie:

      • Bezoekersaantallen: bezoeken naar je websites en hoeveel van die bezoekers en unieke bezoekers zijn (een bezoeker die drie keer per week op je website komt tellen we als een unieke bezoeker)
      • Zoektermen: de zoektermen die bezoekers hebben ingetypt in een zoekmachine om op je website te komen.
      • Zoekmachines: via welke zoekmachine je bezoekers zijn binnengekomen.
      • Land: vanuit welk land de website is bezocht. Let wel: heb je veel bezoeken uit het buitenland? Dan kan het zijn dat je bezoekers bij je website terechtkomen via een proxyserver of doordat er bijvoorbeeld gebruik wordt gemaakt van een tablet die in de VS is gekocht, maar in Nederland wordt gebruikt.

      Let op: zoektermen worden niet altijd weergegeven, in verband met de privacy instellingen van de bezoeker.

      Welke informatie vind je nog meer in de rapportage?

      Naast de basis informatie kan ook specifiekere informatie uit de rapportage gehaald worden.

      Instellingen
      Op het tabblad "Instellingen" staan de instellingen van de computer waarmee de bezoeker de website heeft bezocht. De klant kan hier zien welk besturingssysteem (met versie) de bezoeker gebruikt en via welke browser de website wordt bekeken.

      Acties
      Bij "Acties" is meer informatie te vinden over de acties die bezoekers op de website doen. Er kan per pagina bekeken worden hoeveel bezoekers er op die pagina zijn geweest en per module is te zien of de klant actie heeft ondernomen (contactformulier ingevuld, bestand downloaden, etc.). Tenslotte kun je ook zien hoe vaak downloads en externe links zijn aangeklikt.

      Kun je binnen de rapportage een specifieke periode aangeven?

      Het is mogelijk om in de editor een specifieke tijdsperiode te selecteren. Je krijgt dan bijvoorbeeld alleen de bezoeken van de door jou geselecteerde periode te zien. Bovenaan de pagina kun je een begin- en einddatum aangeven. Daarnaast kun je instellen of je de resultaten per dag, week, maand of jaar wil zien en of je de resultaten voor de mobiele en/of desktop website wil zien. Als je op "Vernieuw rapport" klikt, worden de nieuwe gegevens geladen.

    • Wat kost het om wijzigingen aan te brengen aan mijn website?

      Als je regelmatig onderhoud aan je website wilt laten doorvoeren, zijn service-uren ideaal voor je. Jij laat ons weten wat je wilt wijzigen. Vervolgens maakt je websitespecialist een offerte met daarin het aantal uren die je nodig hebt. 5 service-uren kost €450,- en een los service-uur kost €95,-. 

    • Zijn de kosten voor een website inclusief domeinnaamregistratie en hosting?

      Ja, het maandbedrag is inclusief kosten voor domeinnaamregistratie en hosting. Je sluit een overeenkomst af voor 1, 2 of 3 jaar. Daarna wordt je overeenkomst automatisch met 1 jaar verlengd.

  • Zoekmachine optimalisatie

    • Zoekmachineoptimalisatie (SEO): Hoe vergroot ik mijn online succes?
      De meeste consumenten zoeken eerst online voordat ze een product of dienst aanschaffen. Het grootste deel daarvan bekijkt bij Google alleen de eerste pagina met zoekresultaten. Daarom is het belangrijk dat jouw website zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten verschijnt. Jouw persoonlijke SEO-specialist helpt je daar graag bij. Meer informatie over SEO vind je hier.


      Contact met een medewerker?

       Chat

       Telefonisch (020) 408 64 00

       Facebook

       WhatsApp 06 510 909 33

  • Zoekmachineadverteren

    • DTG is Premium Partner. Hoe helpt dit mij met mijn Google AdWords™ Campagne?

      Premium Partners zijn gecertificeerde bedrijven die in de ogen van Google de best mogelijke adverteerderservaring leveren. Het biedt je dus meer zekerheid van een goede dienstverlening. En als strategisch partner kunnen we altijd de nieuwste producten en hulpmiddelen van Google bieden. Zo loop jij voorop met online adverteren.

    • Adverteren op zoekmachines: Hoe wordt mijn advertentie beter zichtbaar in Google?

      Hoe prominent zichtbaar je advertentie is, hangt van meerdere zaken af. Hoe gewild zijn bijvoorbeeld de zoekwoorden waar je op adverteert? Of hoeveel wil je maximaal betalen? Onze online specialisten kunnen je specifieke situatie beoordelen en je adviseren.

       

      Contact met een medewerker?

       Chat

       Telefonisch (020) 408 64 00

       WhatsApp 06 510 909 33

    • Waarom zie ik mijn advertentie niet?

      Iedere keer dat je advertentie getoond wordt, kan er op geklikt worden en gaat dit van je budget af. Daarom is ons systeem ingesteld om het budget zo gelijkwaardig mogelijk over de maand te verspreiden. Zo wordt voorkomen dat je budget in een week op is. Hierdoor kan het zijn dat je niet altijd je advertentie in Google of Bing ziet als je daar op zoekt.

    • Wat is een klikprijs?

      Google en Bing rekenen voor elk zoekwoord van je campagne een 'prijs-per-klik'. Die prijs betaal je als iemand via de advertentie doorklikt naar je site. Hoe hoog de prijs is, wordt bepaald door biedingen in een veiling. Het is belangrijk om het juiste bedrag op het juiste moment te bieden. We werken met een uniek biedingssysteem, waarmee we zo goedkoop mogelijk kliks voor je kunnen inkopen.

      Klikratio, doorklikpercentage of Click Through Rate (CTR), is de verhouding van het aantal klikken ten opzichte van het aantal vertoningen: het aantal klikken gedeeld door het aantal vertoningen x 100. 


Online marketeer June of een van haar collega’s helpt je bij al je overige vragen

Staat je vraag hier niet bij? Neem dan gerust contact op. 

Onze klantenservice is op werkdagen geopend van 8.00-20.00 uur.

 Chat

 Telefonisch (020) 408 64 00

 Facebook

 WhatsApp 06 510 909 33