x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Van Telefoongids tot Online Marketing Services

De eerste Telefoongids
1881. Nederland kon voor het eerst telefoneren. Wie belde werd persoonlijk geholpen door de telefoniste. Het was de tijd dat telefoneren nog alleen was weggelegd voor notabelen en officiële instanties. Al in 1884 brachten wij de eerste Telefoongids uit. Dat verruimde de blik van mensen met een telefoon. Zij konden nu zoeken, vinden en zich laten verbinden.

Ondernemers vindbaar maken
Ondertussen kregen steeds meer gewone mensen een telefoon. Ook ondernemers. De behoefte ontstond om naast op naam ook op bedrijfsactiviteit te kunnen zoeken. Daarom verscheen in 1965 de Gele Gids, een naam die al snel veranderde in de Gouden Gids. Dit werd het kanaal om lokaal of regionaal snel de juiste leverancier te vinden. Slim gerubriceerd en met de mogelijkheid voor ondernemers extra informatie of een grotere advertentie te plaatsen én dus nog beter vindbaar te zijn.

Van papier naar online applicaties
De papieren Gouden Gids bleef tot ver in de jaren '90 onmisbaar voor MKB’ers in Nederland. Zonder vermelding bestond je niet. Totdat internet kwam, dat veranderde alles. De Gouden Gids speelde hier snel op in en was al in ‘95 online beschikbaar. Toenemend gebruik van laptops en de komst van smartphones en tablets voegde er een mobiele component aan toe. Waardoor zoeken en vinden overal en 24/7 mogelijk werd en nog steeds is. 

Introductie online marketing services
Google kwam. En werd populair. Websites konden nog eenvoudiger gevonden worden. En het werd belangrijk om op de beste positie in de zoekresultaten terecht te komen. Grote bedrijven en ketens gingen fors investeren in zowel de kwaliteit als vindbaarheid van hun websites. Maar voor MKB’ers met weinig online kennis, tijd en budget blijft het lastiger om een goede positie in te nemen. Voor ons was het een logische stap deze groep hierbij te ondersteunen. Daarom maken wij MKB-bedrijven nu beter vindbaar met online marketing services. Bijvoorbeeld via een online bedrijfsprofiel, een (mobiele) website of een Google Campagne.

De Telefoongids is nu DTG
Zo blijven wij doen wat wij altijd hebben gedaan: ondernemers verbinden met (nieuwe) klanten. De wereld waarin we dit doen is fors veranderd en nog steeds in beweging. Daarom blijven wij mee veranderen. Vandaar dat De Telefoongids in 2012 DTG is geworden. Een naam die staat voor het fundament van 125 jaar ervaring in het vindbaar maken van MKB’ers in Nederland. Én voor de belofte dat we dit blijven doen. Hoe de wereld ook verandert.

Contact

Download de PDF
x