x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Feiten en cijfers

Over DTG

We helpen ondernemers beter vindbaar te zijn. Zorgen voor een goede online presentatie van bedrijven. Dragen eraan bij dat ze in contact komen met nieuwe klanten. Dit doen we met verschillende online marketing services. Door bijvoorbeeld websites te bouwen, advertentiecampagnes te beheren op Google en online profielen te maken op onze eigen media en partnernetwerken.


Partner voor het MKB

Al meer dan 125 jaar is DTG partner voor het MKB. We hebben meer dan 120.000 klanten. Onze media (de papieren Telefoongids en Gouden Gids, detelefoongids.nl en de Zoek & Vind-app) worden maandelijks 8,8 miljoen keer geraadpleegd. Zo vinden klanten bedrijfsgegevens van ondernemers. DTG is gevestigd in Amsterdam, Eindhoven en Zwolle.


Feitjes op een rij

  • Aantal klanten: 120.000
  • Partner voor het MKB
  • Sinds oktober 2012 nieuwe naam: DTG
  • Online marketing services voor het MKB in Nederland
  • Onze expertise:
    - DTG maakt bedrijven beter vindbaar
    - DTG helpt bedrijven zich online te presenteren
    - DTG brengt bedrijven in contact met klanten


Hoeveel mensen maken gebruik van DTG media*?

  • Online: 6,5 miljoen bezoeken per maand op detelefoongids.nl en de Zoek  & Vind app
  • Print: 2,3 miljoen gebruikers per maand van de papieren De Telefoongids en Gouden Gids
  • Bereik Netwerkprofiel: 50 miljoen relevante zoekopdrachten per maand

* TNS Nipo meet de gebruikscijfers van de gids 2 keer per jaar.


Verspreiding De Telefoongids & Gouden Gids

Steeds meer mensen zoeken online. Op iedere deurmat een gids is niet heel maatschappelijk verantwoord. Daarom voeren we sinds 2013 een selectief distributiebeleid voor de verspreiding van de gids. Zo proberen we papierverspilling in te perken. We streven ernaar dat de gids terecht komt bij mensen die hem daadwerkelijk nodig hebben en gebruiken.


Organisatie distributiebeleid

  • Adressen met een nee/nee- of nee/ja-sticker ontvangen niet langer een papieren telefoongids, behalve als men zich hiervoor heeft aangemeld.
  • In 2013 is eenmalig een kaart bezorgd bij mensen met een nee/nee- of nee/ja-sticker. Hierin werd uitgelegd dat mensen zich konden aanmelden als ze de gids wel wilden ontvangen.
  • In 2014 en 2015 startten we een proef. Naast het actief promoten voor het afmelden van de papieren gids ontvingen geselecteerde postcodes een opt-in. Op het kaartje werd uitgelegd dat men zich kon aanmelden voor ontvangst van de gids. 
  • Het blijft mogelijk om je aan en af te melden voor ontvangst van de papieren telefoongids.
  • Uiteraard besteden we aandacht aan de impact van de papieren gids op het milieu. Lees hier meer over op de MVO-pagina.