x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


DTG realiseert met overname DR3DATA de meest rijke en complete B2B marketingdatabase van Nederland

Amsterdam, 1 februari 2016 – DTG maakt vandaag de overname van databedrijf DR3DATA bekend. Door het samenvoegen van de databases van beide bedrijven ontstaat de meest rijke en complete business to business marketingdatabase van Nederland, waarin bedrijfsdata wordt gecombineerd met actuele online data en de uitgebreide profieldata uit detelefoongids.nl. Deze overname stelt DTG in staat om, in samenwerking met DR3DATA, haar klanten producten aan te bieden op het gebied van doelgroepsegmentatie, dataverrijking, data-analyse en datakwaliteit.

Door de overname van DR3DATA verstevigt DTG haar positie als hét online marketing services bedrijf voor het MKB in Nederland en haalt het gespecialiseerde kennis en kunde in huis. “Door onze krachten te bundelen en alle data, die beide organisaties nu nog los van elkaar beheren, met elkaar te integreren, ontstaat er een ronduit unieke en onafhankelijke B2B marketingdatabase”, aldus Erik Hoekstra, CEO DTG. “Eén die ons in staat stelt om zowel onze huidige klanten als nieuwe bedrijven binnen zowel klein als groot MKB, nog beter van dienst te zijn op het gebied van online marketing services. Wij zien data als startpunt van veel gesprekken met ondernemers om vanuit daar maximaal rendement op hun online sales- en marketinginspanningen te realiseren. We breiden met deze overname ons productportfolio versneld uit. We kijken ernaar uit het team van analisten en statistici van DR3DATA te verwelkomen en toe te voegen aan onze DTG-familie.”

DR3DATA is de partner voor bedrijven in Nederland die nieuwe klanten willen winnen en klanten willen behouden. Ondernemers krijgen inzicht in wie hun meest kansrijke prospects zijn en hoe zij die optimaal kunnen bereiken. De marketingdatabase wordt voortdurend uitgebreid, met daarbij als belangrijkste pijlers: doelgroepsegmentatie, dataverrijking, analyse en datakwaliteit. Naast deze oplossingen biedt het bedrijf datagedreven marketingtools waarmee ondernemers effectief aan klantenbinding kunnen doen. Ondernemers maken bovendien gebruik van de dienstverlening van DR3DATA om een 360 graden klantbeeld te ontwikkelen waarmee zij hun omzet naar een hoger niveau tillen. 

Anoeska Bredius, directeur DR3DATA licht toe: “De ambitie van DR3DATA is de leidende positie te verkrijgen op het gebied van data, datamanagement, datavisualisatie en analyse. De visie van DR3DATA is ‘Success through premium data solutions’. De geïntegreerde databases en gezamenlijke know-how zorgen ervoor dat onze klanten, zowel multinationals als het (top)MKB, data en data-oplossingen krijgen waaraan grote expertise en een ultieme marketingdatabase ten grondslag liggen. Om onder een ambitieus online marketing services bedrijf als DTG onze positie en oplossingen op dit gebied verder uit te bouwen, is een welkome en logische volgende stap voor ons. We zijn er buitengewoon trots op dat we de jongste loot aan de DTG-boom zijn!” 

Door de overname wordt DR3DATA, met twintig medewerkers, per direct onderdeel van DTG. Het bedrijf wordt een bedrijfsonderdeel van DTG dat zelfstandig onder deze naam blijft opereren vanuit de vestiging in Roosendaal. Financiële details over deze overname worden niet verstrekt. 
 

Over DTG

DTG is een bedrijf dat online marketing services biedt voor ondernemers in Nederland met als doel om hen te helpen effectief online zaken te doen. Met onze kennis over online marketing en de MKB-markt helpen wij ondernemers beter vindbaar te zijn, zich online te presenteren en in contact te komen met nieuwe klanten. Dit doen wij onder meer door het realiseren van websites, advertentiecampagnes op Google en Facebook, SEO-optimalisatie, online klantbeoordelingen en  bedrijfsprofielen. DTG is al meer dan 125 jaar partner voor het MKB en heeft 120.000 actieve klanten. Wij zijn in Nederland exclusief partner van Boostability en Yext, Google Premier MKB partner en MKB partner van Facebook. DTG met hoofdkantoor in Amsterdam, heeft vestigingen in Eindhoven, Zwolle, Tilburg en Roosendaal.
Meer informatie is te vinden op: www.dtg.nl.  

Over DR3DATA
DR3DATA staat bekend om haar expertise in data en waardevolle marketingkenmerken. Het is de missie van DR3DATA om B2B ondernemingen te helpen sales- en marketinginformatie doeltreffend te gebruiken. Hiertoe levert zij diensten met betrekking tot Benelux-data, datamanagement en data-intelligence, om zo ondernemingen via slimme en innovatieve oplossingen meer datagedreven en succesvoller te maken. Meer informatie is te vinden op: www.dr3data.nl.
 

Noot voor de redactie:


Voor meer informatie over DTG of dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Nathalie Grotenhuis, senior communicatieadviseur, telefoon: 06 131 54 405 / 020 408 6767, e-mail: n.grotenhuis@dtg.nl