x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


MKB benut mogelijkheden online vindbaarheid veel te weinig

Persbericht

Amsterdam, 2 april 2014 – Ondernemers in het MKB benutten de mogelijkheden om online vindbaar te zijn nog veel te weinig. 25% van de websites van MKB’ers is ouder dan vijf jaar en 57% is niet geoptimaliseerd voor zoekmachines of mobiele applicaties. Met als gevolg dat deze sites slecht vindbaar zijn. Dat blijkt uit de tweede editie van de MKB Online Monitor, het halfjaarlijks onderzoek uitgevoerd door TNS Nipo in opdracht van DTG.  

Uit de MKB Online Monitor bleek in juli 2013 dat  37% van het MKB binnen 2 jaar wilde investeren in een nieuwe website. Deze trend zet door: “Niet alleen zien wij dat de vervangingsvraag voor websites nog steeds hoog is en groeit (47%). We zien ook een duidelijke verschuiving naar een professionelere aanpak”, aldus Erik Hoekstra, CEO van DTG. Van de ondernemers die de intentie hebben hun website te vervangen, geeft 38% aan de website uit te besteden aan een commerciële partij. “Daarnaast zien we dat minder ondernemers ‘het neefje of een kennis’ vraagt om hun site te bouwen. Dat is nu nog maar 18% en uit de MKB Online Monitor blijkt dat dit verder zal dalen naar 11% in de komende 2 jaar. Er ligt hier voor ons dus een mooie kans”, vervolgt Hoekstra.

Online bedrijfsprofielen vaak onvolledig
Uit de MKB Online Monitor blijkt ook dat ondernemers nog weinig actief zijn met bedrijfsprofielen op verschillende bedrijvensites zoals detelefoongids.nl, LinkedIn en Facebook. Het gevolg is dat MKB’ers via deze platformen nog onvoldoende online zichtbaar zijn of dat er een divers beeld van een MKB-bedrijf ontstaat. Zo wordt bijvoorbeeld de dienstverlening op de ene website wel uitvoerig beschreven terwijl deze op een andere website onderbelicht is.

Hoekstra: “Ondernemers zoeken advies en ondersteuning als het gaat om online vindbaarheid. Zij vinden het lastig een keuze te maken uit de verschillende platformen waarop ze gevonden kunnen worden door nieuwe klanten. Google Places wordt bijvoorbeeld nog maar door 7% van de ondernemers actief ingezet om online gevonden te worden. Terwijl bijna de helft (48%) van de Nederlanders via Google naar bedrijfsinformatie zoekt.”

Over de MKB Online Monitor
De MKB Online Monitor is in opdracht van DTG uitgevoerd door TNS Nipo onder meer dan 1.000 ondernemers in het MKB in de branches bouw, detailhandel, zorg, groothandel, Horeca, ICT, overige zakelijke dienstverlening en logistiek. De MKB Online Monitor werd in juli vorig jaar voor het eerst gepubliceerd. Het merendeel van de respondenten in het onderzoek heeft tussen de 1 en 10 medewerkers in dienst. Bedrijven uit alle provincies zijn vertegenwoordigd. Het onderzoek wordt twee keer per jaar uitgevoerd.

Einde bericht

Over DTG
DTG biedt praktische online marketing services aan voor ondernemers in Nederland. Met deze services maakt DTG bedrijven beter vindbaar, helpt hen zich online te presenteren en in contact te komen met nieuwe klanten. DTG is al meer dan 125 jaar een partner voor het MKB in Nederland en heeft 146.000 actieve klanten. De media van DTG, de papieren Telefoongids & Gouden Gids, de site detelefoongids.nl en de mobiele Zoek & Vind app, worden maandelijks 11,5 miljoen keer geraadpleegd voor het zoeken van bedrijfsgegevens van ondernemers. DTG is een handelsnaam van De Telefoongids BV en is gevestigd in Amsterdam, Eindhoven en Zwolle.

DTG biedt het MKB een pakket Bedrijfsprofiel Services om zich online te presenteren en in contact te komen met nieuwe klanten. Bedrijven staan op deze manier met een juiste en complete bedrijfspresentatie op de belangrijkste websites met bedrijfsvermeldingen en op de bedrijfspagina’s van Google+, Facebook en Foursquare. Zo zijn ondernemers op elke belangrijke website zichtbaar met hetzelfde profiel en kunnen deze aanvullen met bijvoorbeeld hun openingstijden, speciale aanbiedingen en contactgegevens. Meer informatie over dit product: www.dtg.nl/producten/bedrijfsprofielservices        

Meer informatie over DTG:
www.dtg.nl

Noot voor de redactie
Voor meer informatie over DTG kunt u contact opnemen met:

Inge Hazewinkel, Sr. Corporate Communicatie Adviseur (T: 06 204 239 66 / 020 408 67 67) of Marianne de Bruijn, woordvoerder (Creative Venue, T: 06 144 413 98 / 020 452 52 25).