Klantenservice DTG nu ook via WhatsApp

Amsterdam, 8 juli 2015  -  Vanaf vandaag breidt  DTG haar reguliere klantenservice (via telefoon, Twitter, Facebook, LinkedIn en haar website) met WhatsApp uit.  DTG is hiermee het eerste bedrijf in Nederland dat ook klantenservice via WhatsApp aan MKB’ers levert.

Ondernemers kunnen hierdoor nog sneller en makkelijker geholpen worden zonder wachttijden. De eerste ervaringen tijdens een pilot toonden aan dat deze dienstverlening goed aansluit bij het credo ‘Tijd is geld’,  herkenbaar voor elke ondernemer.

Klantenservice anno 2015
Door deze WhatsApp toevoeging  zijn ondernemers, ongeacht  hun locatie en beschikbare tijd,  in staat om DTG nog sneller en makkelijker te bereiken, zodat de klantenservice hen direct kan helpen. Robert Solleveld, manager Klantenservice: “DTG heeft de ambitie om ondernemers die druk zijn met hun vak  zoveel mogelijk te ontzorgen. Voor vragen of advies over hun website of Google AdWords Campagne zijn de experts van DTG nu nog gemakkelijker en sneller te bereiken. Uitbreiding van de klantenservice met WhatsApp is dan ook  een logische stap in het optimaliseren van de service aan onze klanten.”

Hoe werkt de WhatsApp service?
Elk WhatsApp bericht wordt direct door het webcareteam opgepakt. Betreft het een vraag die direct en simpel beantwoord kan worden, dan zal de klant het antwoord via WhatsApp ontvangen. Vraagt de klant bijvoorbeeld een kopie van zijn factuur, dan krijgt hij een WhatsApp bericht met de melding dat die kopie naar het geregistreerde adres van de ondernemer wordt verstuurd of gemaild. Mocht de afhandeling van een vraag toch meer omvatten, dan krijgt de klant een WhatsApp melding dat hij teruggebeld zal worden. Het nummer van DTG’s WhatsApp is (+31) 06 510 909 33.

Naast de laagdrempeligheid en snellere interactie heeft de klant nu meerdere opties om DTG te bereiken. En de klantenservice is in staat om snel meerdere klanten tegelijk te helpen.
Een win-win situatie voor de ondernemer én DTG.

Over DTG bv

DTG bv is een bedrijf dat online marketing services biedt voor ondernemers in Nederland. Met onze kennis van de MKB-markt helpen wij ondernemers beter vindbaar te zijn, zich online te presenteren en in contact te komen met nieuwe klanten. Wij bouwen websites, beheren advertentiecampagnes op Google en verzorgen bedrijfspresentaties op onze eigen media en op die van ons partnernetwerk.

DTG bv is al meer dan 125 jaar partner voor het MKB en heeft 120.000 actieve klanten. De media van DTG bv, de papieren Telefoongids & Gouden Gids, de site detelefoongids.nl en de mobiele Zoek & Vind app, worden maandelijks 8,8 miljoen keer geraadpleegd voor het zoeken van bedrijfsgegevens van ondernemers. DTG bv is gevestigd in Amsterdam, Eindhoven en Zwolle.

Meer informatie over DTG bv:
www.dtg.nl

Voor meer informatie over DTG bv of dit persbericht kunt u contact opnemen met:
Inge Hazewinkel, Sr. Communicatie Adviseur (T: 06 – 109 30 278)