Yext koopt het online technologiebedrijf Innerballoons van DTG

DTG sluit een exclusief partnership met het Amerikaanse Yext

Amsterdam, 27 januari 2015 – DTG heeft in samenwerking met Innerballoons het Netwerkprofiel ontwikkeld en in 2013 succesvol geïntroduceerd op de Nederlandse markt. Inmiddels gebruiken ruim 16.000 MKB bedrijven het Netwerkprofiel, dat ondernemers in staat stelt om al hun bedrijfsgegevens in één keer op diverse websites compleet te maken en actief te beheren. Het Amerikaanse Yext, met 350.000 klanten marktleider op het gebied van Geo Marketing in de VS, gaat nu een exclusieve samenwerking aan met DTG. Als gevolg van deze samenwerking kan DTG in 2015 ook een Netwerkprofiel voor bedrijven met meer dan 25 vestigingen lanceren, het Netwerkprofiel Enterprise. De technologie van Yext is hier uitermate geschikt voor. Als onderdeel van het exclusieve partnership neemt Yext het meerderheidsbelang van DTG in Innerballoons over.

Uit onderzoek blijkt dat meer dan 50% van alle data van bedrijven in Nederland fout of incompleet op websites vermeld staat. Eigenhandig al deze data beheren op de verschillende websites is vrijwel onmogelijk. Met het online Netwerkprofiel van DTG worden bedrijven via een SaaS platform in één keer volledig en consistent gepresenteerd op websites zoals Facebook, Google+, Apple maps, Nokia Here, Openingstijden.nl en detelefoongids.nl. Zo worden ze door hun potentiële klanten beter online gevonden en kunnen zij hun profiel data actief beheren. Door de samenwerking met Yext kan DTG een nog groter netwerk en verbeterde technologie bieden. In de Verenigde Staten is Yext al lange tijd zeer succesvol met een vergelijkbaar product als het DTG Netwerkprofiel. Onlangs werd Yext door Forbes uitgeroepen tot één van de meest veelbelovende Top 20 bedrijven van 2014 (Forbes Most Promising Company List).

Volgens Erik Hoekstra, CEO van DTG, is de verkoop van het meerderheidsbelang aan Yext en het exclusieve partnership een win-win situatie: “Naast het verbeteren van ons huidige Netwerkprofiel, biedt dit ook de kans om het portfolio van DTG versneld uit te breiden met de Enterprise oplossing. Vanaf april 2015 kunnen ook grotere bedrijven, met meerdere vestigingen door het land, gebruik maken van ons Netwerkprofiel en zo alle profielen van hun lokale vestigingen aanpassen en beheren. Zonder de geavanceerde techniek van Yext hadden wij dit product pas in 2016 naar de markt kunnen brengen. In Amerika werken veel grote bedrijven al met de Enterprise oplossing, zoals retail ketens, hotelketens en verzekeringsbedrijven. Toen Yext interesse toonde in ons Netwerkprofiel hebben we ingestemd om samen te gaan werken onder de voorwaarde dat wij deze diensten exclusief kunnen blijven leveren op de Nederlandse markt.”

Howard Lerman, CEO van Yext zegt: “DTG is in Nederland de grootste partner in online marketing services voor het MKB. De oplossing die DTG samen met Innerballoons heeft ontwikkeld, geeft ons de perfecte springplank om in Europa actief te worden. Het feit dat DTG al meer dan 16.000 bedrijven heeft aangesloten is buiten de VS, uniek in de wereld. Een fantastische partner voor ons dus. ”