DTG sluit nieuw partnership met Openingstijden.nl voor haar online Netwerkprofiel

Samenwerking verbetert online vindbaarheid van ondernemers

Amsterdam, 15 september 2014 – Openingstijden.nl is als nieuwe partner toegevoegd aan het DTG Netwerkprofiel. Door deze samenwerking kunnen klanten van DTG geautomatiseerd openingstijden plaatsen op openingstijden.nl waardoor consumenten deze ondernemers in het vervolg nog gemakkelijker online kunnen vinden.

Openingstijden.nl is het platform voor het opzoeken van actuele openingstijden en koopzondagen van winkels, woonboulevards en winkelcentra. Openingstijden.nl is gelanceerd in 2007 en is met ruim 3 miljoen bezoekers per maand een van de populairste retail gerelateerde platformen in Nederland. In het bijzonder winkelketens worden al goed gevonden met Openingstijden.nl, het partnership met DTG zorgt ervoor dat veel meer MKB bedrijven met hun openingstijden gevonden kunnen worden.

DTG biedt haar klanten een Netwerkprofiel, waarmee ondernemers in een keer vindbaar zijn op de belangrijkste bedrijvensites van Nederland, zoals Google+, Facebook, Foursquare en TomTom. Na recent Voradius als nieuwe partner te hebben aangesloten, is nu ook het voor ondernemers belangrijke Openingstijden.nl aan het netwerk toegevoegd.

Pieter Westerhuis, Product Director Profiel Services van DTG:
“Wij merken dat openingstijden steeds belangrijker worden in lokale zoekopdrachten, maar dat veel ondernemers zich niet bewust zijn van het feit dat zij zonder of met verkeerde openingstijden op internet staan. En dat zij geen tijd hebben om deze overal zelf aan te passen. Met het Netwerkprofiel van DTG zorgen we ervoor dat de ondernemer in een keer met complete en actuele gegevens op de belangrijkste bedrijvensites staat. En dat wijzigingen overal automatisch worden doorgevoerd. Als een ondernemer bijvoorbeeld langer open is of op vakantie gaat, komt dat ook direct op Openingstijden.nl.

Bob Gross, eigenaar van Openingstijden.nl:
"Vrijwel alle winkelketens zijn inmiddels bij ons aangesloten maar de kleinere ondernemers zijn voor ons kleine team moeilijker te bereiken. Door de samenwerking met DTG verwachten we de aankomende periode duizenden nieuwe ondernemers op ons platform te kunnen vertegenwoordigen”.

__________________________________________________________________________________

DTG is een bedrijf dat praktische online marketing services biedt voor ondernemers in Nederland. Met onze kennis van de MKB-markt helpen wij ondernemers beter vindbaar te zijn, zich online te presenteren en in contact te komen met nieuwe klanten. Wij bouwen websites, beheren advertentiecampagnes op Google en verzorgen bedrijfspresentaties op onze eigen media en op die van ons partnernetwerk.

De media van DTG, de papieren Telefoongids & Gouden Gids, de site detelefoongids.nl en de mobiele Zoek & Vind app, worden maandelijks 11,5 miljoen keer geraadpleegd voor het zoeken van bedrijfsgegevens van ondernemers. DTG is een handelsnaam van De Telefoongids BV en is gevestigd in Amsterdam, Eindhoven en Zwolle.

Meer informatie over DTG:
www.dtg.nl

Voor meer informatie over DTG of dit persbericht kunt u contact opnemen met:
Inge Hazewinkel, Sr. Corporate Communicatie Adviseur (T: 06 - 20423966 / 020 - 408 6767)