Geavanceerde websites eindelijk bereikbaar voor duizenden kleine bedrijven

Amsterdam, 28 november 2013 – Met de lancering vandaag van een heel nieuw website product voor het MKB, denkt DTG (voorheen De Telefoongids) de MKB markt definitief open te kunnen breken. Zo’n 44% van de kleine ondernemers tot 50 werknemers die momenteel al een website hebben, een kleine 300.000 bedrijven, wil deze de komende twee jaar vervangen of verbeteren. De huidige sites zijn meestal niet meegegaan met de veranderingen bij zoekmachines en de manier waarop ondernemers gevonden worden op smartphones en tablets.

Het nieuwe website product markeert de inmiddels aangescherpte online strategie van DTG. “We hebben de organisatie drastisch aangepast op de veranderende vraag van tienduizenden kleine bedrijven die de behoefte hebben om met name online goed gevonden te worden. Veel ondernemers vinden het moeilijk om hierin de juiste keuze te maken. Wij willen in die behoeften voorzien”, aldus ceo Erik Hoekstra in een toelichting.

Ondernemers zoals loodgieters, fysiotherapeuten en kappers kunnen nu met het nieuwe product van DTG vanaf €799,- een website laten bouwen en deze voor nog geen €29,- per maand volledig onderhouden. Dat is de helft van het bedrag dat MKB’ers nu jaarlijks uitgeven. Hoekstra: “MKB’ers geven in onderzoek drie verbeterpunten voor hun websites aan: online vindbaarheid, het zelf kunnen aanpassen, design en uitstraling. Dat bieden we nu integraal. We blijven met deze propositie bij de kern van ons bedrijf en doen nog steeds waar we al decennia goed in zijn: bedrijven presenteren en optimaal vindbaar maken, alleen nu op grote schaal online.”

DTG biedt inmiddels als grootste tussenpersoon van Google zelfstandige ondernemers ook Advertentie Services (Google AdWords), vanaf €50 per maand. Begin volgend jaar volgt een geavanceerd pakket Profiel Services waarmee ondernemers consistent vermeld worden op Facebook, Foursquare, Allebedrijvenin, ANWB en TomTom. Dat aanbod zal de komende jaren verder worden uitgebreid. Bedrijven zijn in het algemeen nog steeds slecht vindbaar. Nog geen 10% heeft zijn locatie op Google Places geclaimd, slechts 15% is te vinden op Foursquare en 20% via Yelp. “Kortom, hier kunnen we volop in ondersteunen met onze nieuwe profieldiensten”, zo stelt de topman van DTG.

DTG praat met veel ondernemers die online ontzorgd willen worden: “Als je slager bent, wil je ’s avonds thuis gewoon het vlees aansnijden en niet zelf je Google AdWords campagne in elkaar sleutelen. Een loodgieter wil klanten helpen en niet zelf zijn website in de avonduren bouwen. Het online presenteren, gevonden worden en in contact komen met nieuwe klanten, nemen wij voor de ondernemer uit handen op een heel laagdrempelige manier.”